انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست آموزشی و توجیهی «مولّدسازی دارایی های دولت» ویژه دستگاه های اجرایی استان تهران، شانزدهم بهمن ماه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست، «کوروش لهراسبی» رییس مرکز آموزش و‌ پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سخنانی با اشاره به اهمیت «مولدسازی» به عنوان یکی از موضوعات کلیدی در ساختار اقتصادی دولت، ابراز داشت: در این راستا دوره های آموزشی برای دستگاه های اجرایی استان تهران به منظور تسهیل در اجرای این امر مهم  اجرا خواهد شد.
در ادامه «داود طبرسا» مدیرکل امور اقتصادی و
دارایی استان تهران نیز با اشاره به  قوانین و مقررات موجود در خصوص مولد سازی دارایی های دولت گفت: یکی از اهداف مولدسازی، تامین فضای مورد نیاز اداری برای دستگاه های اجرایی استان تهران است تا دغدغه آنان برای خدمت بهتر به مردم رفع شود.
وی با بیان اینکه وزارت اموراقتصادی و دارایی، مجاز به فروش اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد است، گفت: براساس بررسی های بعمل آمده، قانونگذار اجازه داده است که با فروش اموال و دارایی های مذکور، نسبت به تامین مالی سایر طرحها و برنامه های دستگاه های اجرایی اقدام شود.
«نسرین قبادی» معاون مدیركل دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاه‌های سازمان خصوصی‌سازی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی، موضوع مولّدسازی را به عنوان یک تکلیف اداری نپندارند، افزود: مولّدسازی، یک ظرفیت بالقوه و با قابلیت بالا است که در  رشد اقتصادی و رفع مشکلات ساختاری مفید خواهد بود.
وی یادآور شد: «مولّدسازی» دارایی مازاد اعم از اموال غیر منقول نهادهای دولتی است که با طرفیت بخش غیر دولتی منجر یه ارزش افزوده اقتصادی می شود.
قبادی با بیان اینكه بسیاری از اموال دولت، راكد هستند و یا استفاده غیربهینه می‌شوند، عنوان كرد: در حال حاضر انباشتی از املاك و مستغلات دولتی وجود دارد كه در راستای وظایف حاكمیتی دولت نیست.
وی افزود: دولت یك‌سری مخارج، تعهدات و پروژه‌های نیمه‌تمام دارد كه برای اجرای آن‌ها باید دارایی‌های منجمد خود را به دارایی‌های مولد تبدیل كند.
وی اظهار داشت: استان تهران در حوزه مولد سازی، مزیت هایی  دارد که سایر استان ها از این مزیت ها بی بهره اند.
 
https://thmporg.ir/vdcd.f092yt0j5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما