انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در دومین جلسه رئیس سازمان با دبیران کمیته‌های برنامه‌ریزی عنوان شد

تقویت اقتصاد شهرستان‌ها بر بستر پتانسیل‌ها/ تشکیل گروه درآمدها و تجهیز مالی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در دومین جلسه با دبیران کمیته های برنامه ریزی شهرستان‌های استان نقطه نظرات خود را در زمینه تقویت اقتصاد شهرستان‌ها و نحوه تامین مالی پروژه‌ها بیان کرد.
تقویت اقتصاد شهرستان‌ها بر بستر پتانسیل‌ها/ تشکیل گروه درآمدها و تجهیز مالی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علاالدین ازوجی با بیان این مطلب گفت: «تصویر کلی از نمای شهرستان‌های استان در این دو جلسه به دست آمد که نشان دهنده اشتراک شهرستان‌ها در برخی مشکلات بود و برای برخی موضوعات موردی در شهرستان‌ها نیز متناسب با منطق کارشناسی باید برنامه ریزی صورت گیرد».
وی ادامه داد: «به منظوراستفاده حداکثری از ظرفیت و پتانسیل‌های استان تهران در بحث تامین مالی پروژه‌ها، لازم است گروهی با نام درآمدها و تجهیز مالی در سازمان تشکیل دهیم تا این بحث را به صورت اختصاصی پیگیری کنند و بتوانند برای تامین مالی هر شهرستان نقشه‌ای ارائه دهند».
وی پیشنهاد داد: «در هر شهرستان یک بخش خصوص به منظور فرآوری و صنایع تولیدی فعال شود، به طور مثال در شهرستان دماوند که در زمینه تولید عسل در استان فعال است مرکز فرآوری و تولید ژل رویال با مشارکت خصوصی ایجاد شود تا این شهرستان در نقطه ‌قوت خود صاحب اقتصاد شود و این پتانسیل به اشتغال در شهرستان بینجامد».
ازوجی در ادامه با اشاره به لزوم شناسایی پروژه‌های کلیدی در هر شهرستان افزود: «پروژه‌های کارا و اثرگذار در زندگی و معیشت مردم منطقه باید شناسایی و در راستای اجرای آن عمل شود».
وی در خصوص بحث حمل و نقل نیز گفت: «بار ترافیکی اتصال همه مبادی مواصلاتی به استان تهران  بسیار زیاد است و با برنامه‌ای بلند مدت لازم است برای آن اقدامی شود تا ضمن کاهش این بار، کاهش آلودگی هوا و... در وقت و هزینه‌های حمل و نقلی نیز صرفه جویی شود».
ازوجی با اشاره به بحث‌های امنیتی و انتظامی ذکرشده در جلسه بیان کرد: «این مسائل را در سطح ملی برای استان پیگیری خواهیم کرد تا به بحث خدمت‌رسانی به شهروندان و هموطنان لطمه‌ای وارد نشود و با همکاری نهادهای بین المللی در این حوزه به ساماندهی امور بپردازیم».
وی در پایان گفت: «برای رفع برخی مشکلات منابع مالی استانی جوابگو نیست و با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور باید برای این پروژه‌ها منابع ملی در نظر گرفته شود».
 
https://thmporg.ir/vdch.wnmt23n6kftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما