انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در سومین جلسه کارگروه راهبری توسعه مدیریت سازمان مطرح شد

تناسب شاخص‌های ارزیابی عملکرد با جمعیت تحت پوشش

در سومین جلسه کارگروه راهبری توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شاخص‌های ارزیابی عملکرد سازمان در سال ۱۴۰۰ و فعالیت کمیته‌های ذیل کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.
تناسب شاخص‌های ارزیابی عملکرد با جمعیت تحت پوشش
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علاالدین ازوجی در سومین جلسه کارگروه راهبری توسعه مدیریت سازمان پس از استماع گزارشی از اقدامات انجام شده در این حوزه و در پنج کمیته ذیل این کارگروه گفت: «در ارزیابی عملکرد متغیرهای مهمی در کسب امتیاز هر شاخص دخیل است و به منظور اشراف بر متغیرها و شاخص‌ها لازم است برای هر شاخص نیرویی به طور مستقیم در جریان امور باشد».
وی ادامه داد: «در استان تهران دستگاه‌های اجرایی به جمعیتی 14 میلیونی خدمات ارائه می‌دهند و این حجم از خدمت‌رسانی در شاخص‌های ارزیابی عملکرد باید دیده شود و وزن‌دهی به شاخص‌ها بر اساس متغیر جمعیت تحت پوشش مورد توجه قرار گیرد».
ازوجی با تاکید بر اینکه به منظور ارزیابی عملکرد باید شاخص‌ها قطعی و منطقی طراحی شود، افزود: «اگر هر سال برخی شاخص‌ها دستخوش تغییرات شود دیگر امکان مقایسه عملکرد در سال‌های مختلف وجود ندارد و در نهایت هدف غایی از ارزیابی عملکرد که بهبود عملکرد دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی به مردم است، به طور واضح و شفاف مشخص نمی‌شود».
وی با اشاره به نوع شاخص‌ها گفت: «پارادایم فکری که در ورای این شاخص‌ها دیده می‌شود باید به سمت تدوین شاخص‌های ملموس و عینی و تاثیرگذار در خدمت‌رسانی به مردم حرکت کند».
ازوجی ادامه داد: «شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شورای فنی، دو وجه مهم از وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران است که متاسفانه در این شاخص‌ها به شایستگی دیده نشده است و باید مدیران بالادستی در جریان این نقص‌ها قرار گیرند».
وی دربخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: «ارائه گزارش آسیب شناسی از ارزیابی عملکرد در سال‌های گذشته و تاثیر آن در دستگاه‌ها به سازمان برنامه و بودجه کشور می‌تواند در تغییر روند ارزیابی موثر باشد».
ازوجی در ادامه از معاونان و مدیران سازمان خواست نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود درباره شاخص‌های مربوط به حوزه خود را تا پایان بهمن ماه به مدیریت منعکس کنند تا مکاتبات با سازمان‌های متولی ارزیابی عملکرد صورت گیرد.
وی در خصوص تدوین نظام انگیزشی درون سازمانی برای همکاران نیز گفت: «در چارچوبی ساده و عملیاتی می‌توانیم از منابع در اختیار، در هر فصل مبلغی را برای همکاران فعال‌تر در حوزه‌های کاری تعیین کنیم و همچنین ایده‌های نو همکاران در عرصه‌های کاری نیز مشمول پاداش قرار گیرد».
ازوجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندسازی همکاران افزود: «بهره‌مندی از ظرفیت استادان دانشگاهی و دعوت از آنان برای ارائه سخنرانی در مورد موضوعات روز مرتبط با حوزه‌های کاری در سازمان از اقداماتی است که اجرای آن برای سازمان بسیار مفید خواهد بود».
وی در پایان با اشاره به کمیته‌های برگزار شده ذیل کارگروه راهبری توسعه مدیریت تاکید کرد: «در کنار برگزاری جلسه و تدوین صورت جلسه و اقدامات انجام شده حتما دستاوردهای هر جلسه نیز مورد توجه قرار گیرد و به طور مستمر رصد شود».

 
https://thmporg.ir/vdch.qnmt23n6-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما