انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در نشست دبیرخانه شورای راهبری توسعه مدیریت استان، شاخص‌ها و فرآیند ارزیابی عملکرد شهرداری‌های استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی فرآیند ارزیابی عملکرد شهرداری‌ها روی میز سازمان مدیریت
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، علی شیرین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در این نشست با اشاره به رویکرد شورای راهبری توسعه مدیریت استان در توسعه فرآیند ارزیابی عملکرد در ارگان‌های غیردولتی گفت:«این جلسه با هدف عملیاتی کردن مدل ارزیابی شهرداری‌ها در فرآیند ارزیابی سالانه استان تشکیل شده است».
وی افزود:«در فرآیند ارزیابی باید پیش از اجرای ارزیابی، تفاهم‌نامه­‌ای بین دستگاه­های ملی با سازمان اداری و استخدامی وجود داشته باشد و در غیر این‌صورت باید به اتفاق سازمان­‌های مدیریت و برنامه­‌ریزی استان­ها تفاهم نامه تنظیم شود».
شیرین با اشاره به ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و بحث ارزیابی عملکرد دستگاه­‌های اجرایی مبتنی بر  مواد 81 و 82 و 83  قانون مدیریت خدمات کشوری خاطر نشان کرد:«همه دستگاه­‌های اجرایی باید فرآیند مدیریت عملکرد را در سیستم خود مستقر کرده و برنامه ارزیابی داشته باشند تا خروجی یک سیستم در مقایسه با ورودی­‌ها و منابع در دسترس، قابل بررسی باشد».
رحیمی معاون اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران نیز در ادامه این نشست گفت:«سال گذشته سیستم خود‌ارزیابی در شهرداری­‌های استان انجام شد و استانداری بر این امر نظارت داشت اما لازم است در بحث راستی‌آزمایی ورود کنیم».
وی با ارائه گزارشی در خصوص چالش­‌ها و مشکلات ساختاری در شهرداری­‌های استان تهران ابراز امیدواری کرد با بهره‌مندی از خروجی ارزیابی عملکرد بتوان برخی از چالش­‌ها و مشکلات موجود در شهرداری­‌های استان تهران را رفع کرد.
جانعلی‌زاده رئیس گروه ارزیابی اداره­ کل امور شهری و شورا­های استانداری تهران نیز در این نشست با ارائه مستنداتی از وزارت کشور و سازمان شهر­داری­‌ها گفت:«شیوه‌نامه‌­ای که از سوی این دو دستگاه به شهرداری­‌های استان‌ها ابلاغ شده شامل 196 شاخص در حوزه‌های مختلف شهرسازی، املاک، حقوقی، مبلمان شهری و خدمات شهری، فضای سبز، آرامستان­‌ها، آتش‌نشانی و ... بود و نکات و چالش­‌های موجود در شهرداری‌­ها را بررسی نکرده است».
وی افزود:«تعداد پرسش­‌های مطرح شده در آن شیوه‌نامه توسط تیم ارزیابی از 196 به 489 شاخص افزایش یافت و مورد بررسی قرار­ گرفته است اما به‌دلیل زمان محدود و حجم بالای مستندات مورد نیاز برای ارزیابی با کمبود زمان برای بررسی شاخص­‌های ارزیابی عملکرد سال 1398 روبه‌رو هستیم و امکان امتیازدهی و ارائه گزارش طبق زمانبندی وجود ندارد».
ارزیابی عملکرد باید روش‌مند انجام شود
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در پایان این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری و کمک به شهرداری­‌های استان تهران برای تسهیل فرآیند ارزیابی عملکرد گفت:«نیازمند ارزیابی روش­مند هستیم که بر اساس ذهنیات نباشد و از خروجی­‌های دستگاه استفاده شده و داده‌هایشان قابل مقایسه باشند تا به‌صورت گزارش­‌های سیاستی در قلمرو محدودتر ولی دقیق‌تر به مراجع ذی‌صلاح ارائه شود».
وی هدف از ارزیابی عملکرد دقیق را شناخت درست وضعیت عملکردی دستگاه و ارائه آن به نقش‌‌آفرینان برای تسهیل امور دستگاه‌­ها دانست.
شیرین افزود:«با شفاف‌سازی وضعیت عملکردی دستگاهی همچون شهرداری، خط‌مشی‌گذاران از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور، وزارت کشور و .. برای حل مشکلات شهرداری­‌ها همکاری بیشتری خواهند کرد».
 
https://thmporg.ir/vdcb.fbsurhbf9iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما