انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در جلسه مشترک با عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی بررسی شد

تدوین مدل سیستمی برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۱ درصدی

دومین جلسه بررسی الزامات تحقق رشد اقتصادی ۷.۱ درصدی در استان تهران با حضور علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت تهران، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان، عزیزاله جعفری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و روسای گروه‌های اقتصادی، علمی، برنامه‌ریزی و حساب‌های منطقه‌ای و ثبتی در سازمان مدیریت برگزار شد.
تدوین مدل سیستمی برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۱ درصدی
به گزارش روابط‌ عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، عزیزاله جعفری عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی در این جلسه در رابطه با سیستم‌های پویا و نحوه‌ی مدلسازی با آن‌ها مطالبی ارائه کرد و گفت: «این مدلسازی می‌تواند به عنوان روشی برای رسیدن به رشد اقتصادی  7.1 درصدی مورد بررسی قرار گیرد».
وی ادامه داد: «در این روش متغیرهای اثرگذار بر رشد اقتصادی شناسایی و کمی می‌شوند و به مدلی خواهیم رسید که به صورت پویا نشان می‌دهد با تغییر هر متغیر به چه خروجی‌ خواهیم رسید».
علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: «برای کم‌کردن پیچیدگی‌ها باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم و دینامیک توسعه باید به‌خوبی شناسایی و مدلسازی شود».
وی افزود: «مدل باید به گونه‌ای باشد که به ما نشان دهد سازمان به عنوان سیاست‌گذار منطقه‌ای چه مداخله‌ای باید انجام دهد تا رشد اتفاق بیفتد و باید بتوانیم به مدلی دست پیدا کنیم که برای سایر استان‌ها به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد».
ازوجی بیان کرد: «عدم وجود آمار و اطلاعات و تعدد متغیرها از بزرگترین تهدیدهایی است که برای این کار وجود دارد و حداقل خروجی این بررسی این است که می‌توان فهمید چه عواملی در سیستم تأثیرگذارند تا در برنامه‌ریزی‌های آینده مورد توجه قرار گیرند».
گفتنی است، در پایان این جلسه مقرر شد تیمی از جهاد دانشگاهی دو هفته‌ در زمینه این مدل بررسی کنند و پس از موافقت اولیه وارد فاز مطالعاتی و اجرایی شوند.
 
https://thmporg.ir/vdcj.meifuqeohsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما