انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۱
plusresetminus
در جلسه مشترک رئیس با معاون آمار و روسای گروه‌های سازمان مدیریت تهران صورت گرفت

بررسی الزامات تحقق رشد ۷.۱درصدی استان تهران

به منظور تعامل در راستای تحقق رشد اقتصادی ۷.۱ درصدی استان تهران، جلسه مشترکی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با حضور علاالدین ازوجی رئیس سازمان، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات و روسای گروه‌های اقتصادی، علمی، برنامه‌ریزی و حساب‌های منطقه‌ای برگزار شد.
بررسی الزامات تحقق رشد ۷.۱درصدی استان تهران
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت تهران در این جلسه مشترک گفت: «یکی از راهکارهای اصلی رفع یا تخفیف ابهامات و مشکلات موجود در مسیر بهبود برنامه‌های توسعه، پیاده‌سازی تفکر سیستمی در نظام برنامه‌ریزی استان است که در این میان نقش آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام بسیار تعیین کننده است».
وی ادامه داد: «در تفکر سیستمی میزان تاثیر متغیرهای گوناگون بر خروجی تعیین می‌شود بنابراین اگر بتوانیم یک مدل سیستمی برای برنامه‌های توسعه‌ای استان تعیین کنیم، می‌توانیم تاثیر تغییر در مولفه‌ها و متغیرهای مدل در برنامه را اندازه‌گیری کرده و جهت‌گیری‌های برنامه‌ای را براساس آن تعیین نماییم».
افشین متذکر شد: «اکنون برنامه‌ریزی‌ها در مدل‌های رشد بر مبنای اطلاعات و آمار اقتصادی است که از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی در اختیار ما قرار می‌گیرد اما در این زمینه ابزار صحت‌سنجی وجود ندارد و فقط به صورت مقایسه‌ای با سال‌های گذشته اطلاعات تحلیل می‌شود که برای داشتن اطلاعات پایه‌ای قوی لازم است در این زمینه توانمند شویم».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در ادامه افزود: «در خصوص مولفه‌های تاثیرگذار بر اشتغال یکی از استادان دانشگاهی کشور مدل اقتصادی را تعریف کردند که بسیار مفید بود و می‌توان از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق رشد 7.1 درصدی استان تهران نیز بهره برد».
علاالدین ازوجی ادامه داد: «تا مولفه‌های سیستمی اثرگذار در تحقق رشد اقتصادی استان مشخص و مدلی پیاده‌سازی نشود با اعداد و ارقام تقریبی نمی‌توان در زمینه تحقق رشد اثرگذار اقدام کرد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رویکردهای بودجه‌ریزی گفت: «اقدام‌های سازمان در خصوص بودجه‌ریزی برای تحقق رشد اقتصادی باید مبتنی بر کسب وکارها باشد و مدل‌های رشد نوآورانه که سایر کشورهای منطقه از آن الگوبرداری کردند، می‌تواند برای ما نیز تاثیرگذار باشد».
ازوجی تاکید کرد: «با تشکیل هسته فکر متشکل از کارشناسان درون سازمان و صاحب نظران بیرونی لازم است نقشه راهی بر پایه یک مدل مفهومی و نه مدلی صرفا کمی برای تحقق رشد اقتصادی در استان تعریف کنیم».
https://thmporg.ir/vdcc.pqpa2bq41la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما