انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
شفیعی در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان مطرح کرد

استتار درآمدهای استان تهران در سرجمع درآمدهای ملی

دومین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان تهران با حضور مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، فرزانه دهنادی نماینده وزیر اقتصاد و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران و مسئولان سایر دستگاه‌ها برگزار شد.
استتار درآمدهای استان تهران در سرجمع درآمدهای ملی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، امیرعباس رضازاده معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین استان تهران در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص درآمدهای استان تهران پرداخت و گفت :«درآمد عمومی استان تهران در سال‌جاری 130 هزار میلیارد تومان مصوب شده است که نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد رشد نشان می‌دهد».
وی افزود :«از این درآمد، 86 درصد در بخش مالیات مستقیم و 19 درصد در بخش مالیات غیر مستقیم نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم و در سه ماهه نخست سال‌جاری بیش از 90درصد درآمد مالیاتی مصوب سه ماهه محقق شده است».
رضازاده ادامه داد :«در بخش مالیات مستقیم بیشترین درآمد استان از مالیات اشخاص حقوقی غیردولتی، مالیات حقوق بخش خصوصی و مالیات مشاغل در سه ماه گذشته وصول شده و کمترین درآمد نیز از مالیات نقل و انتقال سهام، مالیات متفرقه درآمد و مالیات نقل و انتقال سرقفلی کسب شده است».
وی اضافه کرد :«در بخش درآمدهای دستگاه‌ها نیز بیشترین درآمد از نیروی انتظامی، اداره ثبت اسناد و گمرک وصول شده است».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به درآمدهای استان گفت :«لازم است سهم درآمدهای ملی و استانی در استان تهران به‌طور کامل تفکیک شده و گزارش دقیقی از آن تهیه شود؛ چراکه بخش زیادی از درآمدهای حاصله در استان تهران در درآمدهای ملی مستتر شده است و از همان بخشی هم که درآمد استانی محسوب می‌شود ،عملا سهمی به استان اختصاص نمی‌یابد».
وی افزود :«برخی از دستگاه‌های اجرایی در اعلام دقیق درآمدهای خود و همچنین معرفی زمینه های درآمدزایی بیشتر و تبیین موانع تحقق درآمدها ضعف دارند.باید در تک تک ردیف‌های درآمدی سهم ملی و سهم سایر استان‌ها به‌صورت مقایسه‌ای دیده شود تا امکان تحلیل این اطلاعات در استان و کشور را داشته باشیم».
شفیعی با بیان اینکه حدود 50 درصد درآمد مالیاتی از استان تهران وصول می‌شود، ادامه داد :«با این وجود سهم استان  از این درآمد بسیار اندک بوده و لازم است راهکار واقعی کردن سهم درآمدی از مالیات را به‌طور مستدل ارائه دهیم».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به مالیات بر خانه‌های خالی و خودروهای لوکس نیز گفت :«متاسفانه عدم تدوین آیین‌نامه‌های وصول این مالیات‌ها سبب شده تاکنون نسبت به وصول آن اقدامی صورت نگیرد».
شفیعی همچنین با تاکید بر مولدسازی دارایی‌های دستگاه‌های اجرایی گفت :«متاسفانه بعضا دستگاه‌های اجرایی استان در اعلام املاک مازاد و طی مراحل قانونی برای فروش این دارایی‌ها تعلل کرده‌اند؛ که لازم است به سرعت کوتاهی‌های خود را جبران کنند».
وی در پایان با تائید پیشنهاد دهنادی در خصوص برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای طرح مشکلات قانونی در حوزه وصول درآمدها گفت :«باید تمام موضوعات مورد طرح در جلسه با نمایندگان به‌طور دقیق و با ارائه گزارش کامل جمع‌بندی شود تا بتوانیم از برگزاری چنین جلساتی نتایج مطلوب را به دست آوریم».
 
 
https://thmporg.ir/vdcg.w9nrak9nxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما