انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از رتبه نخست استان تهران در میزان مساحت و تولیدات گلخا‌نه‌ای در کشور خبر داد.
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان با اعلام این خبر گفت: «افزايش كمي و كيفي تولیدات کشاورزی يكي از اهداف محوری در برنامه‌هاي توسعه اقتصادي کشور است كه با استفاده مطلوب و اصولي از منابع و امكانات و به‌كارگيري شیوه‌های نوین تولید محصولات امكان‌پذير است و به منظور تحقق این هدف، سهم و رتبه استان‌ها بر اساس شاخص‌ها و متغیرهای مهم کشاورزی توسط مرکز آمار ایران تهیه شده است».
وی افزود: «بر این اساس استان تهران با وجود سهم 0.8 درصدی از مساحت خاکی کشور، با سهم 6.4 درصدی از تامین ارزش‌افزوده بخش کشاورزی در رتبه پنجم کشور قراردارد».
افشین در خصوص تولیدات گلخانه‌ای استان اضافه کرد: «استان تهران از نظر مساحت و تولیدات گلخانه‌ای در جایگاه نخست کشور قرار دارد و  20.7 درصد از مساحت گلخانه‌ها و  30.4 درصد از تولیدات گلخانه‌ای کشور مربوط به استان تهران است».
وی ادامه داد: «استان تهران با سهم 36.4 درصدی بیشترین سهم را در تولید گل‌ها و گیاهان زینتی در گلخانه‌های کشور به خود اختصاص داده و با سهم 20.7 درصدی از تولید قارچ خوراکی نیز در رتبه نخست کشور قرار دارد و پس از استان تهران، استان‌های البرز و اصفهان با 18.1 و 9 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند».
افشین در خصوص تولیدات گوشت قرمز در استان نیز خاطرنشان کرد: «در سال گذشته 540 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد که 9 درصد آن مربوط به استان تهران بود و استان تهران از نظر تولید گوشت قرمز بعد از استان خوزستان در جایگاه دوم کشور قرار دارد و سهم استان خوزستان در کشور 9.1 درصد بوده‌است».
وی ادامه داد: «بیشترین تعداد گاو و گوساله‌های گاوداری‌های صنعتی نیز در استان تهران قرار دارند و همچنین 22.1 درصد از تولیدات شیر در گاوداری‌های صنعتی کشور مربوط به استان تهران است و از این نظر نیز در جایگاه نخست کشور قرار داریم».
 
 
https://thmporg.ir/vdcj.heifuqeaasfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما