انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
با تصویب طرح جامع شهر کهریزک در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران محقق می‌شود

مساحت ۲۰۶۸ هکتاری کهریزک در سال ۱۴۱۰

در هفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران طرح جامع شهرکهریزک به تصویب اعضا رسید.
مساحت ۲۰۶۸ هکتاری کهریزک در سال ۱۴۱۰
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در حاشیه برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اعلام این خبر گفت: «طرح جامع شهر کهریزک به کارفرمایی اداره کل راه‌ و شهرسازی استان تهران و با کمک مهندسین مشاور با اکثریت آرا به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید که در نتیجه این طرح، مساحت شهر کهریزک از یکهزار و 923 هکتار در سال 1399 به 2 هزار و 68 هکتار در سال افق طرح یعنی سال 1410 خواهد رسید».
وی با اشاره به سخنان شهردار کهریزک در خصوص تائیدیه شورای‌عالی معماری و شهرسازی درباره این طرح افزود: «مرجع تصمیم‌گیری درباره طرح‌های جامع شهری شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است و نیازی به تائیدیه شورای‌عالی معماری و شهرسازی نیست و تنها باید سیاست‌های قانونی تعریف‌شده در این طرح‌ها اجرایی شود».
شفیعی در ادامه در خصوص آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره 8 قانون برنامه بودجه سال 1400 نیز گفت: «تشریح آیین‌نامه اجرایی بند (ز) تبصره 8 قانون برنامه بودجه سال 1400 در این جلسه انجام شد و برخی اصطلاحات مورد توجه قرار گرفت که از جمله آن می‌توان به موضوع حریم بافت‌های فرسوده پرداخت که باید علاوه بر داخل شهرها، محدوده شهرها را نیز دربرگیرد چراکه جمعیت بسیاری در محدوده شهرها در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند».
وی همچنین با اشاره به اینکه نیمی از سال، گذشته است اما تاکنون منابعی از این بند وصول نشده است، خاطرنشان‌کرد: «باید مدت‌زمان طی شده نیز در زمان دریافت مطالبات این بند در نظر گرفته شود و به‌طور کامل پرداخت‌ها صورت گیرد».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در ادامه بیان‌کرد: «دستگاه‌های اجرایی استان با اتکا به این بند و رعایت الزامات مندرج در آن می‌توانند طرح‌هایی که مشمول دریافت اعتبارات ارزش‌افزوده می‌شود را تعریف کنند».
شفیعی با اشاره به دیگر موضوع در دستورکار جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: «در این جلسه  احداث شهرک صنعتی ملارد با مساحت تقریبی 800 هکتار نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد استقرار این شهرک در دو فاز در دستورکار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد».
https://thmporg.ir/vdcf.jdtiw6dv1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما