انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مدیرنظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، پیاده‌سازی نظام فنی و اجرایی یکپارچه و اصلاح ساخت و سازهای شهری در استان تهران را یکی از اولویت‌های این نظام دانست.
ساخت و سازهای شهری زیر ذره بین نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت تهران
به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، پرویز قوامی نژاد با بیان این مطلب گفت: «در راستای این اولویت ها، وضعیت ساخت وسازها در استان تهران علاوه بر بازدیدهای کارشناسان نظارت عالیه طبق ماده 35قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان استان تهران توسط تیمی متشکل از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی استان، استانداری تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد».
وی در خصوص شهرستان‌هایی که از سال 97 تاکنون مورد بازدید قرار گرفته‌اند، ادامه داد: «شهر تهران و در مناطق شمال استان تهران، شهرستان شمیرانات، در مناطق غربی استان شهرهای شهریار، رباط کریم، اسلامشهر و توابع آنها و در مناطق شرقی استان شهرهای ورامین، پاکدشت،پردیس، دماوند وتوابع آنها مورد بازدید قرار گرفته است».
قوامی نژاد ادامه داد: «از سال 97 تا کنون کارشناسان نظارت عالیه 5 هزارو 128 بازدید از پروژه ها داشته اند که به تفکیک در  320 بازدید بررسی نقشه های محاسباتی انجام شده ، در خصوص یکهزارو 171  بازدید، مکاتبات با شهرداری‌ها در خصوص درخواست توقف، ارسال مدارک و... انجام گرفته، 198 بازدید منجر به معرفی به شورای انتظامی شده و در 201 بازدید نیز شرکت در جلسات شورای انتظامی و بررسی تخلفات صورت گرفته است. همچنین 211 گود پرخطر مورد بررسی قرار گرفته و 210 شخص حقوقی تعلیق شده‌اند و 230مورد شکایات ثبت شده در سامانه اداره کل راه و شهرسازی نیز مورد بررسی قرار گرفته است».
وی با اشاره به روند  انجام کار در واحد نظارت عالیه ساخت وساز در استان تهران افزود: «در این راستا ابتدا پروژه‌هایی جهت کنترل انتخاب می‌شوند، سپس کنترل فرآیند اجرا صورت می‌گیرد و پس از آن اطلاعات مربوط به ملک تکمیل و مصالح به کار رفته در پروژه نیز کنترل می‌شود».
قوامی نژاد با بیان گستردگی پروژه‌ها در استان تهران خاطرنشان کرد: «از 5 هزارو128پروژه بازدید شده ،4 هزارو 773 پروژه ساختمانی بوده و مجموع زیربنای 9570970 مترمربع مورد بازدید قرار گرفته است که از این تعداد 91 درصد سازه‌ها بتنی و 9 درصد سازه‌ها فلزی بوده است».
وی همچنین الزام شهرداری‌ها و مراجع صدور پروانه ساختمانی به جلوگیری به موقع از ادامه عملیات ساختمانی تا رفع ایرادات و اصلاح را از پیشنهادات مطرح شده توسط کارشناسان به منظور بهبود ساخت‌وسازها در استان دانست و با اشاره به برخی مصوبات شورای فنی در این خصوص ادامه داد:«کلیه شهرداری های استان که تاکنون نسبت به راه اندازی سامانه ارتباطی و ارسال گزارشات مهندسان ناظر با مشارکت و همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اقدام ننموده اند، باید نسبت به برقراري ارتباط الکترونيکي با سامانه ماده 33 دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی برای ارسال دستور نقشه و دریافت مشخصات مهندسان ناظر از طریق https://suburbobserver.tceo.ir اقدام نمایند. همچنین کلیه فرآیند صدور پروانه ساختمان، ارسال و دریافت مدارک، گزارشات و مشخصات فنی پروژه‌‎های ساختمانی فی مابین شهرداری‌های استان با مهندسان ناظر و سازمان نظام مهندسی در راستای حذف فرآیندهای سنتی باید به صورت سیستمی، الکترونیکی باشد».
وی افزود: «ارجاع کار خدمات نظارت در کلیه شهرهای استان، شرکت شهرکهای صنعتی استان و سایر مناطق روستایی استان باید توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان انجام شود و سایر دستگاه ها از جمله شهرداری ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سایر مراجع صدور پروانه باید از ارجاع کار نظارت اجتناب نمایند».
 
https://thmporg.ir/vdch.vnmt23nwiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما