انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
قوامی نژاد در جلسه رونمایی از سند چشم انداز BIM مطرح کرد

اصلاح برخی دستورالعمل‌های نظام فنی و اجرایی در راستای اجرای BIM

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه رونمایی از سند چشم انداز BIM ، اصلاح برخی دستورالعمل‌های نظام فنی و اجرایی را در راستای اجرای این سند ضروری دانست.
اصلاح برخی دستورالعمل‌های نظام فنی و اجرایی در راستای اجرای BIM
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، پرویز قوامی‌نژاد با بیان این مطلب گفت :«در سال 96 استان تهران از سوی نظام فنی و اجرایی کشور و طبق مصوبه شورای فنی به‌عنوان استان پایلوت به‌منظور پیاده‌سازی مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) انتخاب شد. با توجه به اینکه حدود 30 درصد خدمات و فعالیت‌های مرتبط با حوزه ساخت و ساز در این استان متمرکز است».
وی افزود :«برای آغاز این تحول بزرگ در صنعت ساخت در کشور ابتدا نیاز به ترویج و فرهنگ‌سازی در این زمینه احساس شد و بدین‌منظور از سال 96 با برگزاری سمینارهایی با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی در این حوزه، کلید این اقدام بزرگ در استان تهران زده شد».
قوامی نژاد ادامه داد :«درکنار این اقدام، بسترهای آموزشی برای کارکنان فنی دستگاه‌ها را نیز مورد توجه قرار دادیم تا این کارکنان که خط مقدم اجرای این فرآیند هستند با ادبیات و سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌­افزاری این حوزه آشنا شوند».
وی با اشاره به همکاری مستمر با دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و علم و صنعت در خصوص تدوین سند چشم‌انداز BIM و پیاده‌سازی فرآیند اجرایی آن خاطرنشان‌کرد :«این سند از نیمه دوم سال 99 به‌منظور جمع‌بندی نهایی نظرات برای دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور ارسال شد تا برآیندی از خردجمعی تمامی صاحبنظران این حوزه در تدوین سند احصاء شود و جلسات اصلاحی نیز با حضور اساتید دانشگاه­‌ها و نمایندگان انجمن‌ها و همچنین متخصصین بخش خصوصی برگزار شد تا این سند به بهترین وجه تکمیل و ارائه شود».
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه برای فاز اجرایی این سند باید برخی دستورالعمل‌های حوزه نظام فنی و اجرایی کشور و همچنین قوانین و مقررات ملی ساختمان اصلاح شود، تأکیدکرد :«برای پروژه­‌هایی که بر مبنای BIM اجرایی می­‌شوند ضوابط، قوانین و مقررات و همچنین آیین­‌نامه‌­های تشخیص صلاحیت مشاوران و پیمانکاران نیازمند اصلاح می­‌باشند که این موضوعات در طی فازهای اجرایی مندرج در سند و در سطوح مختلف اجرایی لحاظ گردیده است که مطابق برنامه تهیه خواهند شد».
 
https://thmporg.ir/vdcf.mdtiw6dtygiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما