انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در دیدار با ابراهیم شاهرخیان رئیس منطقه یک بازرسی و بازرس کل استان تهران، بر ارتقای سطح همکاری‌ها به منظور پیشبرد اهداف توسعه در استان تهران تاکید‌ کرد.
شفیعی در دیدار با بازرس کل استان تهران بر ارتقای همکاری‌ها تاکید کرد
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، ابراهیم شاهرخیان رئیس منطقه یک بازرسی و بازرس کل استان تهران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به منظور برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه منطقی استان تهران گفت :«در خصوص نحوه توزیع منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده در استان تهران دغدغه‌هایی داشتیم که با مراجع ذیصلاح همچون سازمان برنامه و بودجه کشور در میان گذاشته شده و معتقدیم در این زمینه منابع در اختیار افراد و نهادهایی قرار می‌گیرد که نگاه استانی و ملی ندارند».
وی افزود :«بعضا در بازرسی‌ها مشاهده شده این اعتبارات در اموری صرف‌شده که نیاز نبوده و در مقابل برای اموری که نیاز بوده مبلغی در نظر گرفته نشده است».
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه در خصوص نحوه مصرف اعتبار مالیات بر ارزش‌افزوده خاطرنشان‌کرد :«در جلساتی با حضور نمایندگان استان تهران در خصوص مالیات بر ارزش‌افزوده صحبت و دغدغه‌های ما و همکاران ارائه شد تا این اعتبارات صرف توسعه استان شود نه اینکه خود به عاملی ضد توسعه تبدیل شود».
 وی ادامه داد :«باید تکلیف و وظایف نهادهایی که این اعتبارات را دریافت می‌کنند در قانون مشخص شود و امیدواریم طبق بند (ز) تبصره 8 قانون بودجه سال 1400بتوانیم از این اعتبار برای تقویت زیرساخت‌ها  به‌ویژه در حوزه درمان در مناطق حاشیه‌نشین استان بهره ببریم».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان‌کرد :«حدود 55 درصد درآمد دولت از استان تهران حاصل می‌شود اما سهم این استان از این منابع کمتر از دو درصد است».
شفیعی افزود :«اگر نگاه ملی در بسیاری از حوزه‌ها خصوصا بودجه به استان تهران تغییر یابد می‌توان آثار این تغییر نگاه را در سراسر کشور مشاهده کرد چراکه بسیاری از چالش‌ها و معضلات از این استان به سایر نقاط کشور تسری می‌یابد».
وی ادامه داد :«حدود 20 تا 25 درصد خدمات دولت به شهروندان در استان تهران ارائه می‌شود اما در ساختار و تعداد نیروی انسانی تفاوت قابل توجهی دیده نمی‌شود».
شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این دیدار در خصوص مدیریت شهری گفت :«پیشینه مدیریت شهری در تهران نشان می‌دهد که باید به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کنیم و سطح مدیریت در این کلانشهر همطراز با مدیران ملی دیده شود».
 
https://thmporg.ir/vdce.z8nbjh8nw9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما