کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شفیعی در دیدار با بازرس کل استان تهران بر ارتقای همکاری‌ها تاکید کرد

8 تير 1400 ساعت 15:27

مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در دیدار با ابراهیم شاهرخیان رئیس منطقه یک بازرسی و بازرس کل استان تهران، بر ارتقای سطح همکاری‌ها به منظور پیشبرد اهداف توسعه در استان تهران تاکید‌ کرد.


به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، ابراهیم شاهرخیان رئیس منطقه یک بازرسی و بازرس کل استان تهران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به منظور برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه منطقی استان تهران گفت :«در خصوص نحوه توزیع منابع حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده در استان تهران دغدغه‌هایی داشتیم که با مراجع ذیصلاح همچون سازمان برنامه و بودجه کشور در میان گذاشته شده و معتقدیم در این زمینه منابع در اختیار افراد و نهادهایی قرار می‌گیرد که نگاه استانی و ملی ندارند».
وی افزود :«بعضا در بازرسی‌ها مشاهده شده این اعتبارات در اموری صرف‌شده که نیاز نبوده و در مقابل برای اموری که نیاز بوده مبلغی در نظر گرفته نشده است».
مسعود شفیعی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضائیه در خصوص نحوه مصرف اعتبار مالیات بر ارزش‌افزوده خاطرنشان‌کرد :«در جلساتی با حضور نمایندگان استان تهران در خصوص مالیات بر ارزش‌افزوده صحبت و دغدغه‌های ما و همکاران ارائه شد تا این اعتبارات صرف توسعه استان شود نه اینکه خود به عاملی ضد توسعه تبدیل شود».
 وی ادامه داد :«باید تکلیف و وظایف نهادهایی که این اعتبارات را دریافت می‌کنند در قانون مشخص شود و امیدواریم طبق بند (ز) تبصره 8 قانون بودجه سال 1400بتوانیم از این اعتبار برای تقویت زیرساخت‌ها  به‌ویژه در حوزه درمان در مناطق حاشیه‌نشین استان بهره ببریم».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان‌کرد :«حدود 55 درصد درآمد دولت از استان تهران حاصل می‌شود اما سهم این استان از این منابع کمتر از دو درصد است».
شفیعی افزود :«اگر نگاه ملی در بسیاری از حوزه‌ها خصوصا بودجه به استان تهران تغییر یابد می‌توان آثار این تغییر نگاه را در سراسر کشور مشاهده کرد چراکه بسیاری از چالش‌ها و معضلات از این استان به سایر نقاط کشور تسری می‌یابد».
وی ادامه داد :«حدود 20 تا 25 درصد خدمات دولت به شهروندان در استان تهران ارائه می‌شود اما در ساختار و تعداد نیروی انسانی تفاوت قابل توجهی دیده نمی‌شود».
شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این دیدار در خصوص مدیریت شهری گفت :«پیشینه مدیریت شهری در تهران نشان می‌دهد که باید به سمت مدیریت یکپارچه حرکت کنیم و سطح مدیریت در این کلانشهر همطراز با مدیران ملی دیده شود».
 


کد مطلب: 5512

آدرس مطلب :
https://www.thmporg.ir/news/5512/شفیعی-دیدار-بازرس-کل-استان-تهران-ارتقای-همکاری-ها-تاکید

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران
  https://www.thmporg.ir