انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در جلسه گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی عنوان شد

جهش مطلوب استان تهران در استقرار زیرساخت داده‌های مکانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در دومین جلسه گروه کاری نقشه و اطلاعات مکانی در سال‌جاری از جهش مطلوب استان تهران در استقرار زیرساخت‌های اطلاعات مکانی خبر داد.
جهش مطلوب استان تهران در استقرار زیرساخت داده‌های مکانی
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی با اعلام این خبر گفت:«طبق گزارش سازمان نقشه‌برداری کشور استان تهران طی دو ماه پیشرفت بسیار خوبی در حوزه استقرار زیرساخت اطلاعات مکانی داشته که نشان‌دهنده همت و تلاش همکاران در این گروه کاری است».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«در زمینه تولید نقشه با همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذینفع باید پروژه‌های مشترکی تعریف کنیم و نیاز دستگاه‌های اجرایی همچون محیط زیست،آب منطقه‌ای و... را به صورت یکجا در پروژه‌های مشترک و جامع رفع کنیم».
 وی افزود:«در این گروه کاری، گام نخست شناسایی متولیان داده‌ها بود که انجام شده و گام بعدی نیز فراهم شدن زیرساخت داده‌های مکانی است که در دست اقدام است و در گام بعدی باید سرویس‌های متنوعی بر بستر این اطلاعات نیازهای اطلاعات مکانی مدیران و تصمیم‌گیران حاکمیتی در کشور را رفع کنند».
شفیعی ادامه داد:«این سرویس‌ها می‌توانند
نحوه توزیع اعتبار و امکانات و پراکندگی خدمات دولت در کشور، میزان توسعه یا عدم توسعه در مولفه‌های زیرساختی همچون آب ، راه و تعارضات و تداخلات را مشخص کنند».
وی ادامه داد:«در حوزه سرویس‌های بهره‌بردار از ظرفیت استارتاپ‌ها بهره می‌بریم تا این اطلاعات به بهبود زندگی همشهریان کمک کند و همگان از این اطلاعات بهره‌مند شوند».
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه در فاز نخست باید دستگاه‌های اجرایی ضعف‌ها و مشکلات بر سر راه را شناسایی و درصدد رفع آن برآیند، گفت:«زمانی که تصویر روشنی از موانع بر سر راه دستگاه‌ها در حوزه اقدام دراین زمینه داشته باشیم، می‌توانیم از نظر بودجه‌ای به دستگاه‌ها کمک کنیم».
وی ادامه داد:«در نظر داریم در شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی این شاخص نیز وارد شود و به صورت دوره‌ای گزارشی از پیشرفت دستگاه‌ها در این زمینه به استاندار و دستگاه‌های ملی ارائه شود».
شفیعی خاطرنشان‌کرد:«تمام پروتکل‌های امنیتی در این حوزه رعایت می‌شود و ابهامات امنیتی که برای برخی دستگاه‌ها وجود دارد، باید روشن شود و مکاتبات صورت گیرد تا به صورت مکتوب پاسخگو باشیم».
وی در پایان افزود:«به منظور ارتقای آگاهی و اشراف همکاران و مدیران دستگاه‌های متولی برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی در دستور کار قراردارد». 
 
 
 
 
     
 
https://thmporg.ir/vdch.qnmt23nkvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما