انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران محقق شد

ورود کارگروه آمایش سرزمینی به فرآیند صدور مجوز مجتمع‌های صنفی استان تهران

با پیشنهاد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، کارگروه آمایش سرزمینی وارد فرآیند صدور مجوز مجتمع‌های صنفی استان تهران شد.
ورود کارگروه آمایش سرزمینی به فرآیند صدور مجوز مجتمع‌های صنفی استان تهران
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان تهران، مسعود شفیعی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان این مطلب گفت:«از آنجا که صدور مجوز برخی مجتمع‌های صنفی خارج از سند آمایش سرزمینی ایجاد می‌شود، مقرر شد زنجیره صدور مجوز مجتمع‌های صنفی در استان تهران دستخوش تغییراتی شود و کارگروه زیربنایی و آمایش استان تهران نیز به عنوان مقام مشورتی وارد زنجیره صدور مجوز شود».
وی افزود:«دغدغه این است که تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که به اهداف قانونی برسیم و به گونه‌ای عمل نشود که وقتی مجتمع‌های صنفی پیشین چالش دارند، مجتمع دیگری ایجاد شود».
شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه روستاهای کشور نیازمند سند توسعه روستایی هستند، گفت:«در استان تهران ۹۴ درصد شهرنشین و تنها ۶ درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند و باید به سمت نوزایی حیات روستایی برویم تا حیات دوباره به روستاها بازگردد».
وی افزود:«در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران پس از بررسی  و تحلیل محتوای اسناد بالادستی، قوانین و فعالیت‌های بنیادها و نهادها در توسعه روستایی به ظرفیت‌ها و آمارهایی رسیدیم که اولویت‌بندی و درجه‌بندی شده است».
عدالتی اظهار داشت:«سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تا سال ۱۴۲۴ ، آینده استان تهران را در قالب سند توسعه استان تهران در دست تدوین دارد و جغرافیای اقتصادی برای استان استخراج شده است که در این آینده‌نگاری وارد روستاها شدیم که بحث مفصلی است».
معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد:«در استان تهران تک تک روستاها را از نظر تخصص و پیشران‌ها مورد بررسی و تحلیل قراردادیم تا برای هر روستا یک سند توسعه تدوین کنیم و با تصویب این سند، استانداری و تمام دستگاه‌های اجرایی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از ظرفیت و پتانسیل‌های روستاها آگاه می‌شوند».
 
 
https://thmporg.ir/vdcg.39nrak9qwpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما