انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در راستای پیاده سازی طرح فواد ۱۲۸ در استان تهران، نشست آموزشی توجیهی سامانه فوریت های اداری (فواد 128) با حضور «محمد جوربنیان» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان، «کامل داودی» رییس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونین وی برای مسئوالان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه های اجرایی برگزار شد.

 

در ابتدا «محمد جوربنیان» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ضمن خوشآمدی گویی به شرکت کنندگان در دوره، نقش و جایگاه روابط عمومی در دستگاه های اجرایی را تبیین نمود و روابط عمومی را قلب تپنده دستگاه های اجرایی و چشم و چراغ ادارات دانست.
وی اشاره کرد: یکی از مهمترین نقش ها و کارکردهای روابط عموی ها، نقش اطلاع رسانی و تبلیغات است. اطلاع رسانی و تبلیغات از عوامل مهم و بسترساز، پیاده سازی سامانه فواد است. اول باید موضوع فواد در دستگاه های اجرایی به روشهای مختلف تبلیغاتی و اطلاع رسانی برای کارمندان تبیین شود. در مرحله نخست باید فرهنگ سازی صورت بگیرد.برای راه اندازی سامانه فواد در کلان شهر تهران همه دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند و مشارکت کنند.
وی تأکید کرد: هدف اصلی ما خدمت به مردم است و برای انجام آن از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد. اجرای و پیاده سازی چنین سامانه ای مبنای قانونی دارد. بر اساس ماده (۲۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی خدمت گذار مردم هستند و باید با رعایت موازین اخلاق اسلامی و اداری وظایف خود را در راه خدمت به مردم به نحو شایسته انجام دهند.  ماده (28) قانون مدیریت نیز بر سنجش میزان رضایت و عدم رضایت مردم از عملکرد کارمندان و مدیران تأکید دارد. پیاده سازی این سامانه در کشور جزء برنامه ها و اولویت های دولت چهاردهم است. این سامانه می تواند در ارزیابی عملکرد مدیران و کارمندان و شناسایی موانع و آسیب ها به ما کمک کند. هدف نهایی نیز جلب رضایت مراجعین و ارباب رجوع است.
در ادامه رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: استان تهران به عنوان سومین استان کشور در دهه اول مهر ماه سالجاری به سامانه فوریت های اداری (فؤاد 128) متصل می شود.
«کامل داودی» در نشست مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان تهران با تبیین دلایل نارضایتی مراجعان از نظام اداری کشور از پیوستن دستگاه های اداری استان تهران پس از استان های قزوین و البرز به سامانه 128 فواد (فوریت های اداری) در دهه اول مهرماه سالجاری خبر داد.
وی افزود: تأسیس مرکز فوریت های اداری، یک گام مهم در راستای پاسخگویی فوری در نظام اداری، اعتماد عمومی، رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به مردم است.
وی با اشاره به اینکه ۴۶۰۰ خدمت از طریق دستگاه های اجرایی به مردم ارائه می شود، افزود: سامانه فواد ۱۲۸ فقط نحوه ارایه خدمت را پایش می کنند و صرفا به شاخص های هفتگانه که پیش نیاز ارایه خدمات با کیفیت به مردم است، می پردازد.
وی یادآور شد: شعار فواد این است که میخواهد به درخواست شهروند در کمتر از 3 ساعت رسیدگی کند.
رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور تاکید کرد: قرار است هر سه ماه یکبار کارنامه اختصاصی برای دستگاه ها صادر تا دستگاه های دارای رتبه عالی و خوب مورد تشویق قرار گیرند و در خصوص دستگاه های دارای رتبه متوسط نیز ضمن دریافت آموزش لازم، تصمیم گیری خواهد شد.
در ادامه  «فلاح زاده» معاون مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فورتی های اداری، سامانه فواد و فرآیند های بررسی درخواست ها و شکایات را تشریح کرد و در پایان به سئوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
 
https://thmporg.ir/vdcb.0bzurhb5siupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما