انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست آموزشی ثبت اطلاعات پروانه های ساختمانی و بررسی نتایج طرح پژوهشی و تحلیلی صدور پروانه های ساختمانی ویژه شهرداری های استان تهران، 20 خرداد ماه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.

«محمود حق پناه» رئیس گروه اجرای طرح های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، در این نشست اظهار داشت: دوره آموزشی ثبت اطلاعات پروانه های ساختمانی برای تمامی استان ها بر اساس دستور مرکز آمار ایران برگزار می شود و قرار است در کنار صدور پروانه های ساختمانی، اطلاعات آماری لازم ثبت شود تا این داده ها مبنای تصمیم گیری برنامه ریزان کشور قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات پروانه های ساختمانی از سال 1358 ثبت شده است، یادآور شد: این روند در برخی سالها به صورت شش ماهه و اکنون نیز به صورت فصلی توسط شهرداری ها انجام می شود و این موضوع برای مرکز آمار ایران بسیار مهم است.
وی گفت: ماهیت اطلاعات پروانه های ساختمانی به نوعی «ثبتی مبتا» محسوب می شود و این روش در آمارگیری ها مورد توجه کارشناسان قرار دارد.
رئیس گروه اجرای طرح های آماری و سرشماری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: بر اساس آخرین اطلاعات، تا پاییز سال ۱۴۰۱ از مجموع 1813 پروانه صادر شده توسط شهرداری های استان تهران (بجز شهر تهران) تعداد 1747 پروانه مربوط به احداث ساختمان و مابقی مربوط به افزایش بنا بوده است. به عبارت دیگر، نسبت تعداد پروانه های احداث ساختمان در استان تهران (بجر شهر تهران) بیش از 96 درصد است که این نسبت برای کشور بیش از 93 درصد است.
 
https://thmporg.ir/vdcg.n93rak9nypr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما