انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت ساخت و ساز گفت: در کشور ما از فناوری در ساخت و ساز کم استفاده می‌شود که باید فرهنگسازی مطلوب در این زمینه صورت پذیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، اقبال شاکری با بیان اینکه صنعت ساخت و ساز، موتور محرک و پیشران اقتصادی هر کشوری است اظهار داشت: چرا که با فعال شدن هر چه بیشتر این صنعت، دیگر صنایع نیز همزمان با آن رشد خواهند کرد.
وی افزود: در ایران تجربه استفاده از مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز (BIM) را شاهد نیستیم که با اجرایی شدن این مدل، ضمن بهره مندی از فناوری «واقعیت افزوده» می توان در سرمایه انسانی، زمان و هزینه، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را انتظار داشت.
وی ایجاد پایگاه های قوی اطلاعات منطقه ای و ساختمانی، نمایش بروز خطا قبل از اجرای طرح های عمرانی، بررسی زمان و هزینه طرح، بازیافت منابع در ساخت و ساز، استفاده از مصالح جدید و به روز، هوشمندسازی در طراحی، ساخت و اجرای سازه ها و در مجموع یک بسته کامل برای صنعت احداث در «مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز» قرار دارد که کشور ما نیاز دارد از این تکنولوژی پیشرفته استفاده کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز (BIM) را یک اتفاق بزرگ در صنعت احداث نامید که کاربرد آن بسیار گسترده است و انتظار می رود در تمامی طرح های عمرانی از این ظرفیت مهم استفاده شود و پروژه های مهم کشور در سال جاری از این فناوری استفاده کنند.
وی به مدیریت نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پیشنهاد داد که در پروژه های عمرانی سالجاری مشاوران BIM در کنار پیمانکاران و مهندسین مشاور حضور داشته باشند و به آنان در بهینه سازی منابع و زمان کمک کنند.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در سخنانی با اشاره به لزوم اجرایی شدن مدل سازی اطلاعات ساخت و ساز (BIM) در طرح های عمرانی کشور یادآور شد: با نهاینه شدن این نوع ساخت و ساز، حداقل 10 درصد از منابع تخصیص داده ذخیره و می توان این منابع را به تکمیل و ساخت پروژه های دیگر اختصاص داد.
وی لزوم بهره گیری از اینگونه مدل ساخت در صنعت احداث را ضروری خواند و افزود: باید تلاش شود که این موضوع در برنامه هفتم توسعه کشور لحاظ شود تا عمومیت پیدا کند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران آمادگی نیز دارد که پیشگام اجرای این مدل در کشور شود.
«ازوجی» بیان کرد: کاهش هزینه های دولت، افزایش درآمد دولت، بهینه شدن منابع و سرمایه و در نهایت رضایت مردم در کسب خدمات از ویژگی های اینگونه مدل ساخت است که با اجرایی شدن آن در استان تهران، انتظار می رود، استان های دیگر نیز از این تجربه استفاده کنند.
 
https://thmporg.ir/vdcf.mdviw6dtxgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما