انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست آسیب شناسی آمارهای مورد نیاز نظام برنامه‌ریزی استان تهران با حضور رئیس، معاونین و روسای گروه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، 22 آبان ماه برگزار شد.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست گفت: جمع آوری و ثبت آمار در حوزه های مختلف سازمان، نیازمند همکاری بین معاونت ها و تمامی ارکان مجموعه است تا ضعف ها برطرف شود.
وی توجه به آمار ثبتی و ‌مکانی را لازمه برنامه ریزی دانست و افزود: دستگاه های استان تهران، وظیفه دارند تا اطلاعات صحیح، دقیق و بروز را در اختیار معاونت آمار و اطلاعات قرار دهند تا مبنای برنامه ریزی و اختصاص اعتبار قرار گیرد.
وی ضعف آماری و بروز نبودن اطلاعات در بیشتر حوزه ها را مایه تاسف خواند و افزود: این موضوع باید مورد آسیب شناسی و تحلیل قرار گیرد؛ زیرا مبنای تدوین برنامه هفتم توسعه و سیاستگذاری امور کشور، آمار و اطلاعات موجود است.
«مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز اظهار داشت: در زمینه جمع آوری آمار و اطلاعات، پیشرفت های فعالیت خوبی داشتیم ولی در خصوص صحت سنجی اطلاعات کسب شده، تردیدهایی وجود دارد.
وی با اشاره به نمونه هایی از وجود خطا در آمارهای ثبتی گفت: رویکرد ما این است که بستری برای دریافت اطلاعات فراهم شود تا متولیان امر برای برنامه‌ریزی از آن استفاده کنند.
وی مشکل پراکندگی، عدم انسجام، ناهماهنگی، بی توجهی به نیاز کاربران، نادیده گرفتن جنبه های کاربردی، نبود چارچوب آماری مناسب، ناهماهنگی در تعاریف و مفاهیم اقلام اطلاعاتی، تکرار در تهیه و تولید آمار و بهنگام نبودن اطلاعات را از دیگر مشکلات فراروی حوزه آمار و اطلاعات برشمرد.
 
 
https://thmporg.ir/vdcf.0dviw6dmmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما