انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
دوره آموزشی فناوری اطلاعات و نوآوری اجتماعی توسط «محمد عبده ابطحی» مدرس دانشگاه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «محمد عبده ابطحی» در این نشست اظهار داشت: انقلاب چهارم صنعتی در واقع یک انقلاب دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال همراه با نوآوری اجتماعی خواهد بود.
وی با اشاره به انقلاب های صنعتی و تحول در صنایع و نوآوری گفت: در انقلاب صنعتی چهارم، سامانه های فیزیکی سایبری، اینترنت اشیاء، بلاکچین، هوش مصنوعی و علم داده، میدان دار خواهند بود.
این مدرس دانشگاه، توسعه شرکت های دانش بنیان به منظور هم افزایی علم و ثروت و توسعه اقتصاد دانش محور برای رشد و تولید ثروت را امری اجتناب ناپذیر دانست و افزود: همه صنایع به فراخور نیاز خود از دانش بهره می برند و عامل رشد اقتصادی و تولید ثروت و اشتغال خواهد بود.
وی ویزگی های اقتصاد دانش بنیان را عدم ثبات، نوآوری، جهانی سازی، رویکرد اکوسیستمی، داده محوری، عدم تمرکز، رویکرد پلتفرمی، اثرات شبکه ای، ارزش آفرینی سرمایه های فکری و سرعت بالای انتشار فناوری دانست.
«محمد عبده ابطحی» جایگاه استان تهران بر اساس سند آمایش در سطوح کلان، کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات را تعریف کرد و افزود: مهمترین ماموریت های استان تهران در این میان «توسعه دانایی محور» و «تمرکز و حمایت از خدمات برتر، صنایع با فناوری بالا و دانش بنیان» خواهد بود.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این نشست گفت: بخش خصوصی توان تبادل دانش با دنیا به منظور تقویت و تحول اقتصاد ایران را دارد و اقتصاد مبتنی بر دانش را به خوبی هدایت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: بر اساس سند آمایش استان و کشور، موضوع آب و خاک به عنوان دو موضوع کلیدی مطرح است که اقتصاد دیجیتال مبنا، تاثیری بر محدودیت این دو عامل ندارد و ناچاریم که اقتصاد را به این سمت و سو هدایت کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه اقتصاد ایران در حال گذار از سنتی به مدرن است، یادآور شد: در۱۰ سال آینده، نوع سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود و عمدتاً از حالت فیزیکی خارج خواهد شد.
وی تاکید کرد: دنیا به سمتی در حال حرکت است که تولید ثروت به صورت مجازی اتفاق می افتد و ایران به ویژه استان تهران باید در برنامه هفتم توسعه به این‌موضوع مهم توجه لازم را داشته باشد.

برای دریافت فایل دوره کلیک نمایید
https://thmporg.ir/vdcb.fb0urhb59iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما