انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست بررسی ابعاد مختلف برنامه هفتم توسعه و سند تحول دولت مردمی در استان تهران، با حضور رئیس، معاونان، مدیران، رؤسای گروه و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، دکتر «علاءالدین ازوجی» در این نشست ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: تفویض اختیار به استان ها و تمرکززدایی از مرکز، تحول بزرگی در نظام اجرا و برنامه‌ریزی کشور ایجاد می کند.
وی گفت: افزایش کارآیی دولت درگرو تفویض اختیار از سطوح ملی به تصمیم‌گیران استانی است، زیرا موازی کاری و تعارض در استان ها را کاهش و کارآیی و بهره وری را افزایش می دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه باید با ظرفیت های بودجه استان ها مطابقت داشته باشد، یادآور شد: استان تهران که پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور است، علاوه بر ماموریت های استانی، دارای نقش ملی است که این موضوع باید در برنامه ریزی و ظرفیت های بودجه ای در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با توجه به نقش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استان تهران در سطح کشور دارد یادآور شد: تحولات استان تهران، فراتر از ابعاد منطقه ای است و نقش ملی و بین المللی دارد و اگر وضعیت استان تهران بهبود یابد، تمام کشور وضعیت مطلوبی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: مضمون اصلی برنامه هفتم توسعه، ثبات اقتصادی و رشد فراگیر مبتنی بر آمایش سرزمین است، لذا در اجرا باید طوری عمل شود که این رشد در تمامی سطوح و شامل همه استان ها شود.
«ازوجی» با تشریح فرایند توسعه و نقش عامل های پیش برنده و بازدارنده‌ی توسعه تاکید کرد و تقویت عوامل پیش برنده مثل «گردشگری» و «اقتصاد برپایه فناوری» را از عوامل موثری در این راستا برشمرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تدوین برنامه کوتاه مدت در بخش های مختلف توسط تمامی دستگاه های اجرایی، تاکید کرد: دستیابی به آینده ای موفق با ترسیم افق و نقشه راه مناسب، میسر است و کشورهای موفق نیز با هدایت و نظارت دولت ها به توسعه دست یافته اند.
در ابتدای این نشست، معاونین، مدیران و کارشناسان سازمان نیز نظرات و پیشنهادات کارشناسی خود در خصوص تمرکز زدایی و افزایش اختیارات استان ها در نظام برنامه ریزی و بودجه ریز‌ی در تدوین برنامه هفتم توسعه را بیان کردند.
 
https://thmporg.ir/vdci.5aqct1auybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما