انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۱
plusresetminus
مركز روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور در پاسخ به گزارش منتشر شده در پايگاه خبري انتخاب اعلام كرد: رشد اعتبارات هزينه‌اي عمومي دستگاه‌هاي فرهنگي متناسب با مأموريت‌هاي آنها و مانند ساير دستگاه‌هاي اجرايي بين ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.
رشد اعتبارات هزينه‌اي عمومي دستگاه‌هاي فرهنگي متناسب با مأموريت‌هاي آنها و مانند ساير دستگاه‌هاي اجرايي بين ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است
به گزارش مركز روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، طي روزهاي گذشته، پايگاه خبري انتخاب در گزارشي تصويري با عنوان «تماشا كنيد: رياضت براي مردم/ ولخرجي دولت در اختصاص به نهادهاي غير پاسخگو»، سعي در القاي پيامي غير واقعي در خصوص رشد بودجه دستگاه‌هاي فرهنگي داشته است. درخصوص اين گزارش نكات زير قابل توجه است:
۱- برخي از ارقام ارائه شده در گزارش نادرست است؛ مانند بنياد سعدي كه اعتبار اضافه شده آن ۳۴ ميليارد عنوان شده، در حالي‌كه ۱۲,۵ ميليارد تومان بوده است و يا بودجه اضافه شده موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) حتي با احتساب اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۳ قانون بودجه، ۱۶۵ ميليارد تومان بوده كه ۲۹۶ ميليارد تومان عنوان شده است. همچنين اعتبارات اضافه شده مورد اشاره در گزارش براي شوراي عالي حوزه‌هاي علميه و شوراي سياست‌گذاري حوزه‌هاي علميه خواهران، سازمان تبليغات اسلامي و جامعه المصطفي العالميه نيز غير واقعي است.
۲- رشد اعتبارات بودجه عمومي جدول (۷) دستگاه‌هاي اجرايي كه در گزارش ياد شده به آنها اشاره شده به شرح جدول ذيل است.


همان‌طور كه در جدول نيز قابل مشاهده است، رشد اعتبارات هزينه‌اي عمومي دستگاه‌هاي فرهنگي متناسب با مأموريت‌هاي آنها و مانند ساير دستگاه‌هاي اجرايي بين ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.
درآمد اختصاصي دستگاه‌هاي فرهنگي براي اولين بار در جداول بودجه اضافه شده است
۳- درآمد اختصاصي دستگاه‌هاي فرهنگي براي اولين بار در جداول بودجه اضافه شده است كه علت آن حكم بند (ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ كل كشور است كه بر اساس آن يك‌‌ درصد (۱ درصد) از هزينه‌هاي شركت‌هاي دولتي، بانك‌ها و مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت به موجب هم‌افزايي و ارتقاي فعاليت‌ها و توليدات فرهنگي، هنري و ورزشي از قبيل موضوعات قرآني، ازدواج و خانواده، جواني جمعيت، توانمندسازي بانوان و آسيب‌زدايي از زنان و خانواده تخصيص يافته است. 
۴- همچنين با توجه به اينكه كمك بودجه‌اي دولت به مؤسسات و نهادهاي فرهنگي از طريق دستگاه‌هاي اجرايي اصلي است، بخش قابل توجهي از اعتبار در نظر گرفته شده ذيل دستگاه‌هاي اجرايي ياد شده به منظور كمك به مؤسسات و نهادهاي مذكور بوده كه در گزارش ياد شده به صورت نادرست به سرجمع اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي اضافه شده است. به عنوان نمونه هزار ميليارد تومان از اعتبار پيش‌بيني شده براي سازمان تبليغات اسلامي از محل اعتبار بند (ب) تبصره (۱۳) لايحه بودجه سال جاري مربوط به صندوق توسعه قرآني  و براي گسترش فعاليت‌هاي حفظ موضوعي قرآن كريم و تقويت فعاليت‌هاي مؤسسات قرآني كشور بوده كه (بر اساس برنامه‌هاي ارائه شده) در اختيار آن صندوق قرار خواهد گرفت و جزء اعتبارات سازمان تبليغات اسلامي نيست.  
 
https://thmporg.ir/vdcj.memfuqeoosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما