انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس جمهور با طی مسیر ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
بهره‌برداری رسمی از مترو شهر جدید پرند پس از ۱۸سال
 
سید ابراهیم رئیسی نهم آذرماه به منظور بهره‌برداری از دو طرح عمرانی دولت مردمی وارد شهرستان رباط کریم شد و با طی مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند با قطار شهری، از متروی این شهر به صورت رسمی بهره‌برداری کرد.
این طرح که با پیشرفت ۳۰ درصدی تحویل دولت سیزدهم شده بود، با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد.
خط متروی شهر جدید پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد در خط یک به سمت شهر جدید پرند امتداد می‌یابد و بر همین اساس شهروندان می‌توانند از تجریش تا پرند و بالعکس را مستقیم و با مترو طی کنند.
مطالعات پروژه خط مترو تهران-پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز شد. عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد. بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اما قطعه دوم پروژه متروی شهر جدید پرند به طول ۱۹ کیلومتر از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر جدید پرند طراحی شد که به دلیل محدودیت‌های مالی و سایر مشکلات متوقف ماند.
رئیس جمهور آذرماه سال گذشته و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود به شهرستان رباط کریم، از روند احداث خط مترو شهر جدید پرند بازدید کرد. دکتر رئیسی همچنین در فروردین امسال در سفر به رباط کریم به مسئولان دستور داد تا هر چه سریع‌تر موانع تکمیل خط مترو برداشته شود.
ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک محسوب می‌شود که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است و به‌جز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفه‌جویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.
شهر جدید پرند در ۳۰ کیلومتری جنوب‌ غربی تهران و در مسیر آزادراه تهران ساوه و در مجاورت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واقع شده است و روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر بین تهران و پرند تردد می‌کنند.
https://thmporg.ir/vdcd.s092yt059a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما