انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس جمهور کشورمان همزمان با سالروز ولادت عقیله بنی هاشم، حضرت زینب کبری (س) با حضور در شهرستان شهریار، بزرگترین مرکز درمانی غرب استان تهران را افتتاح کرد.
افتتاح بزرگترین مرکز درمانی غرب استان تهران  توسط رئیس جمهور
رئیس جمهور در جریان سفریک روزه خود به شهرستان شهریار بیمارستان امام خمینی (ره) را افتتاح کرد و در جمع مردم خوب و شهید پرور شهریار سخنرانی نمود.

لزوم تغییر در تقسیمات کشور استان تهران

رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستانهای اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم شهریار با بیان اینکه باید در شرق و غرب تهران، هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل استان، تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری، انجام دهیم، تصریح کرد: اکنون کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و به زودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد.
وی خاطر نشان کرد: رفت و آمد مردم این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده ای توسعه مترو و ریل لازم است.

آغاز تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر

رئیس جمهور در آیین گشایش بیمارستان حضرت امام خمینی (ره)  با بیان اینکه نظام تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۲ سال تاخیر، در دولت سیزدهم آغاز شده و اکنون با تخصیص اعتباراتی در حال تکمیل است، گفت: نواقص این کار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برطرف میشود.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته های پرستاران کشور برشمرد و اظهار داشت: دولت مصمم به تکمیل تعرفه گذاری خدمات پرستاری است چرا که معتقدیم شغل پرستاری از جمله مشاغل بسیار مهم و دارای ارزش است و دولت ارج نهادن به خدمات و توجه به خواسته های این قشر شریف را وظیفه خود میداند.

بیماران شهریار دیگر به تهران نمی روند

شهرستان شهریار در غرب استان تهران، با جمعیت نزدیک به یک میلیون نفر، بر اساس شاخص های ارزیابی در اسناد توسعه استان از وضعیت محدودیت شدید در سرانه تخت بیمارستانی رنج می برد.
این موضوع دست مایه این بود که آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در سفر به غرب استان تهران که در اواخر فروردین سال قبل رخ داد، سری به پروژه نیمه تمام بیمارستان امام خمینی(ره) بزند و در جریان علت تاخیر در اجرا و بهره برداری از آن قرار گیرد.
این بازدید موجب شد تا یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران، تسریع در عملیات عمرانی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار و لزوم تکمیل آن باشد.
بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان شهریار طی ۳۴ سال به علت اختلاف هیات مدیره و جمعی از خیران که برای ساخت آن آستین بالا زده بودند، نیمه کاره باقی مانده بود که با پیگیری دولت سیزدهم این مشکل رفع و با تامین اعتبار، روند تکمیل و آغاز جذب نیروی تخصص آن شدت گرفت تا پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصدی آن به ۱۰۰ درصد و مرحله بهره برداری برسد.
با همین سیاست نیز دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته موفق شده ۱۵ هزار تخت بیمارستانی را به بهره برداری برساند که اغلب آنها مربوط به تکمیل پروژه های نیمه کاره بخش درمان و بیمارستان بوده است.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام در دولتِ آیت الله رئیسی، سنگ بنا و محوراساسی قرار گرفته، به گونه ای که با اهتمام ویژه رئیس جمهور برتکمیل پروژه های نیمه تمام، آبادانی و پیشرفت برای استان های مختلف به ارمغان آمده و از این رو شناسایی این پروژه ها در هر استان، کلیدی ترین محور سفرهای رئیس جمهور تعریف شده است.
حالا یک سال از آن دستور قاطع می گذرد و دولتمردان توانستند با کار جهادی و تلاش شبانه روزی به این وعده رئیس جمهور جامه عمل بپوشانند و با تامین اعتبار به تکمیل عملیات عمرانی و تجهیز این بیمارستان کمک کنند. تکمیل این پروژه نیاز به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که این رقم در سفر رئیس جمهوری به این شهرستان به تصویب رسید.

 
https://thmporg.ir/vdca.unik49n0y5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما