انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون توسعه مدیریت و سرمایه  انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران

تمامی دستگاه های اجرایی باید به سامانه سنجش رضایتمندی مردم متصل شوند

معاون توسعه مدیریت و سرمایه  انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، هشتم خرداد ماه با حضور در برنامه رادیویی «پل مدیریت»، ویژگی های طرح سنجش میزان رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی استان تهران را بیان کرد.
تمامی دستگاه های اجرایی باید به سامانه سنجش رضایتمندی مردم متصل شوند
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «علی شیرین» در این برنامه اظهار داشت: آسان کردن و اطلاع رسانی نحوه ارائه خدمت، یکی از مهمترن شاخص ها برای کسب امتیاز دستگاه در نمره ارزشیابی است.
وی افزود: حوزه سنجش میزان رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی در مرحله مقدماتی است و باید پس از تحلیل داده ها و اطلاعات دستگاه های اجرایی، نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه ها اعلام و این عملکرد به عنوان یکی از شاخص های عمومی ارزیابی، مورد آسیب شناسی قرار گیرد.
وی یادآور شد: ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی یکی از ماموریت های اصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران است که در قانون پیش بینی شده و بر اساس شاخص های عمومی و اختصاصی هر دستگاه، سنجیده می شود.
وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.
وی یادآور شد: تمامی دستگاه های اجرایی باید به سامانه سنجش رضایتمندی مردم از کارکنان دولت متصل شوند و نظرات، پیشنهادات و شکایات مردم از طریق  این سامانه مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.
وی هدف اصلی از اجرای این طرح را مشارکت مردم در اقدامات دولت برای بهبود عملکرد و افزایش رضایتمندی آنان از خدمات دولتی دانست.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خاطر نشان کرد: در سامانه سنجش رضایتمندی مردم که از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور رصد می شود، برای تمامی کارکنان دولت شناسه دو بُعدی تعریف شده که از طریق نرم افزار تلفن همراه، امکان ثبت نظر اعم از تشکر و یا شکایت فراهم می شود.
«علی شیرین» با اشاره به  ضرورت همترازی برنامه های توسعه منابع انسانی بخش عمومی با برنامه های توسعه و ضرورت تدوین یک نقشه راه، افزود: انجام وظایف دولت و ایفای مؤثر نقش خدمتگزاری دولت، نیاز مند ظرفیت سازی در ابعاد مختلف نظام اداری از جمله منابع انسانی در بخش دولتی است.
وی در تشریح الگوی توسعه منابع انسانی در ایران، افزود: توسعه منابع انسانی در ایران در قالب برنامه­های تحول اداری در دهه­های گذشته تدوین و به اجرا گذاشته‌شده است که مدیریت دولتی نوین زیربنای فکری اصلاح اداری در ایران را تشکیل می­دهد.
وی افزود: آنچه  در تحول اداری مورد نياز است،  توجه جزيى تر بر عناصر نظام ادارى است تا امكان تحلیل آنها با رویکرد ارتقای اثربخشی و کارایی نظام اداری فراهم گردد. هم اکنون در استان تهران به همت پژوهشگران گام های موثری برداشته شده است که از جمله می توان به اتمام طرح آسیب شناسی توسعه منابع انسانی استان، تدوین سند توسعه منابع انسانی استان، تصویب سند در شورای توسعه مدیریت استان و ابلاغ آن توسط استاندار محترم وقت به دستگاههای اجرایی و تدوین دستورالعمل  اجرایی اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه  انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر دستگاه های اجرایی گفت: این موضوع در قانون پنجم توسعه و قوانین بودجه سالهای 1400 و 1401 برای دستگاه های اجرایی تکلیف شده است.
وی افزود: در استان 202 دستگاه اجرایی وجود دارد که از میان 60 درصد این دستگاه ها، حدود 65 درصد نیروهای ایثارگر تبدیل وضعیت شدند و 35 درصد نیر در حال انجام است.
 
https://thmporg.ir/vdci.waqct1awzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما