انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
داود منظور در گفتگوي ويژه خبري ضمن تشريح جزييات برنامه هفتم گفت: با اجرايي شدن برنامه هفتم، طي ۵ سال اهداف مورد نظر در حوزه امنيت غذايي، كاهش تورم و رشد اقتصادي محقق خواهد شد.
تورم تك رقمي در پايان برنامه هفتم/از تمام ظرفيت هاي كشور براي تدوين برنامه هفتم استفاده شده است
داود منظور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه در برنامه گفتگوي ويژه خبري به تشريح فرايند تدوين برنامه هفتم پرداخت و گفت: سياست هاي ابلاغي مقام معظم رهبري محور و چارچوب اصلي تدوين برنامه هفتم است.
وي تصريح كرد: بهترين راهكارها براي مسئله هاي كشور در حوزه هاي مختلف ارائه شده است.
منظور با اشاره به اينكه برنامه هفتم برنامه مسئله محور است ادامه داد: برنامه هفتم هماهنگي بين دستگاه هايي اجرايي جهت تحقق سياست هاي مصوب هيات دولت را تسهيل خواهد كرد.
معاون رئيس جمهور افزود: در دوره ۵ ساله به روش هاي حل مسائل كشور پاسخ مناسب و عملي داده شده است.
وي در ادامه برخي از ويژگي هاي برنامه هفتم را برشمرد و گفت: تامين امنيت غذايي از موضوعات بسيار مهمي است كه در برنامه هفتم به آن توجه ويژه اي شده و تدابير انديشيده شده در برنامه هفتم، كشور را در تامين بخشي از كالاهاي اساسي خودكفا خواهد كرد.
وي در مورد تدابير در نظر گرفته شده براي افزايش بهره وري گفت: با استفاده از فن آوري هاي نوين و با حمايت حداكثري دولت بهره وري توليد افزايش پيدا مي كند.
منظور در مورد زمان ارائه برنامه هفتم به مجلس نيز گفت: تلفيق و تجميع برنامه هفتم در دولت به اتمام رسيده و بعد لحاظ آخرين نكات تكميلي اعضاي هيات دولت برنامه به مجلس ارائه خواهد شد.
معاون رئيس جمهور افزود: ظرف ۴۸ ساعت  آينده جلسات فشرده اي در خصوص برنامه هفتم در هيات دولت برگزار و پس از تصويب آن در دولت فرايند ارائه به مجلس تكميل مي شود.
وي در مورد رونمايي از برنامه هفتم نيز گفت: با حضور ۵۰۰ نفر از نخبگان كشوري و مسئولين اجرايي از برنامه هفتم رونمايي شد.
رييس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينكه از همه ظرفيت هاي كشور براي تدوين برنامه هفتم استفاده شده است ادامه داد: علاوه بر كارشناسان دولت از تمام ظرفيت هاي كارشناسي نيروهاي مسلح، نهادهاي غير دولتي و قوه قضاييه در تدوين برنامه هفتم استفاده شده است.
وي در مورد سازوكارهاي در نظر گرفته شده براي اجراي موفق برنامه هفتم گفت: در ۵ ماه اول سال دستگاه هاي اجرايي مكلف شده اند برنامه عملياتي سال بعد را تنظيم كنند كه اين مجموعه عملياتي مبناي تنظيم بودجه خواهد شد و ارتباط بين بودجه و برنامه هفتم برقرار مي شود.
منظور افزود: همچنين فرايند گزارش گيري از برنامه هفتم تقويت شده است.
رئيس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در طول اجراي برنامه هفتم وظيفه تامين مالي، هماهنگي،نظارت، كنترل و پيگري بر عهده سازمان برنامه بودجه خواهد بود.
https://thmporg.ir/vdcc.0qea2bqpela82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما