انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سرشماری آزمایشی «ثبتی مبنا»، دی ماه امسال در سه شهر منتخب استان تهران (پرند، پردیس و پیشوا) انجام خواهد شد. 
انجام سرشماری آزمایشی در سه شهر منتخب استان تهران
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان تهران، «مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان تهران با اعلام این خبر گفت: مطابق قانون از سال ۱۳۳۵ تاکنون هر ۱۰ سال یکبار، سرشماری در کشور اجرا شده است، اما شیوه مراجعه حضوری در حال تغییر است و بر اساس مصوبه ۲۴ اردیبهشت سال 1399 هیأت وزیران، سرشماری سال ۱۴۰۵ به شیوه‌های ثبتی مبنا اجرا خواهد شد. 
وی افزود: در شیوه ثبتی مبنا، به جای مراجعات مکرر به مردم، از اطلاعات واحد‌های آماری که در سامانه‌ها و پایانه‌های معتبر کشور وجود دارد، استفاده می‌شود و کاهش هزینه ها، کاهش بار پاسخگویی برای مردم بدلیل مراجعه مکرر توسط ماموران آمارگیری، افزایش سرعت، کاهش زمان و تولید انتشار آمار‌ها و افزایش کیفی آمارها، از جمله مزایایی سرشماری «ثبتی مبنا» است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان تهران یادآور شد: بر اساس مصوبات جلسه ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا، مرکز آمار ایران مکلف شده است که با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط و با هدف تقویت بهبود و تکمیل داده های اداری و زیرساخت های مورد نیاز سرشماری سال 1405، بطور آزمایشی سرشماری را در برخی نقاط کشور به اجرا در آورد .
وی با اشاره به اینکه، سرشماری یادشده در سال گذشته بطور آزمایشی در 5 منطقه منتخب کشور به اجرا درآمد، خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز قرار است این سرشماری بطور آزمایشی در چند شهر منتخب از استان های کشور به اجرا درآید و در استان تهران نیز سه شهر پردیس، پرند و پیشوا برای آزمایش سرشماری انتخاب شده اند. 
«مسعود افشین» افزود: اجرای این سرشماری در استان تهران با هدایت مرکز آمار ایران و با هماهنگی و همکاری استانداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه استان تهران، فرمانداری شهرستان های پردیس، رباط کریم و پیشوا و همچنین مشارکت شهرداری های پردیس، پرند و پیشوا انجام خواهد شد. ضمن آنکه شرکت پست استان هم همکاری تنگاتنگ و مشارکت جدی در اجرای این سرشماری دارد.
وی یادآور شد: شهروندانی که در شهرهای پردیس، پرند و پیشوا ساکن هستند از یکم تا 30 ام دی ماه فرصت دارند برای اعلام نشانی و کدپستی خود با مراجعه به سایت تغییر نشانی سازمان ثبت احوال به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress/   نسبت به ثبت مشخصات خود و اعضای خانوارشان در پایگاه اطلاعات ایرانیان اقدام نمایند.
وی تاکید کرد: در این سرشماری هیچ مراجعه حضوری به درب منازل نخواهد شد و سرشماری فقط از طریق ثبت اطلاعات خانوارها در سامانه اینترنتی یادشده خواهد بود.
https://thmporg.ir/vdci.yaqct1apzbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما