انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینكه كاركرد استان تهران نباید شبیه سایر استان‌ها باشد، گفت: هدف دولت در بلند مدت و كوتاه مدت هوشمندسازی پایتخت سیاسی كشور است.
ازوجی در گفت و گو با رادیو: هدف دولت؛ هوشمندسازی پایتخت است+فایل صوتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، علاالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در گفت‌وگو با شهر آفتاب رادیو تهران گفت: جمعیت تهران به صورت رسمی بیش از ۱۴ میلیون نفر است و با توجه به ۲ میلیون اتباع خارجی مجموعه جمعیت استان تهران به بیش از ۱۶ میلیون می‌رسد.
وی افزود: در سفر رییس جمهوری به استان تهران و حضور در جلسه شورای اداری استان تهران به همراه اعضای محترم دولت در خرداد ماه ۱۴۰۱، تصمیمات خوبی گرفته شد كه ماحصل آن تامین اعتباری بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات عمومی دولت، شركت‌های دولتی و غیردولتی برای ۱۴۷ طرح یا پروژه زیرساختی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی، انتظامی، آبرسانی، شبكه های آب و فاضلاب، حمل و نقل ریلی و جاده ای شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح كرد: تكمیل و احداث بازسازی و تجهیز ۷۵ مدرسه، تكمیل و تجهیز ۱۵ بیمارستان در شهرستان‌های تهران، تكمیل ۲۷ مجموعه ورزشی در شهرستان‌های تهران، اجرای ۱۸ طرح‌های سرمایه‌گذاری اشتغال‌زا، تكمیل ۵ تأسیسات فاضلاب و تصفیه‌خانه در شهرستان‌های تهران، احداث شش پست برق فشار قوی برای ۶ شهرك‌های صنعتی استان جهت تأمین ۶۰۰ مگاوات برق، ۱۶ كلانتری و پاسگاه انتظامی در سفر ریاست محترم جمهوری به تصویب رسید.
ازوجی در پاسخ به این پرسش كه مركز تحقیقاتی در این مجموعه وجود دارد كه برای آینده كشور تحقیق و برنامه ریزی كند؟ اظهار داشت: ما در دوره میان مدت یك سند توسعه برای استان تهران و همچنین یك سند توسعه برای شهرستان‌های كشور داریم. در دوره بلند مدت سند توسعه آمایش كشور اجرا می‌شود بر اساس این سند، جهت‌گیری فعالیت‌های اقتصادی در تهران مشخص می‌شود كه با توجه به ظرفیت‌های این استان بیشتر این فعالیت‌ها مبتنی بر خدمات دانش‌بنیان و فناوری برتر است.
این مقام مسئول افزود: نگاه بلند مدت و كوتاه مدت دولت برای استان تهران به خصوص شهر تهران، داشتن شهری هوشمند است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران بیان كرد: هر جامعه‌ای كه جمعیت جوان داشته باشد زمینه رشد بیشتری هم خواهد داشت. حضور جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی قطعا بهره‌وری آن فعالیت‌ها را افزایش خواهد داد.
وی افزود: تهران بواسطه وجود دانشگاه ها، مراكز تحقیقات و شركت های فعال زیاد در حوزه علم و فناوری، استعداد بسیار بالایی در ایجاد یك شهردانش بنیان دارد.
این مقام مسئول گفت: نوع كسب و كارهایی كه در استان تهران رشد می‌كند متناسب با فناوری برتر خواهد بود و بسیاری از فعالیت‌هایی كه در استان تهران شكل می‌گیرد شاید در سایر استان‌ها شكل نگیرد.
ازوجی در ادامه افزود: كاركرد استان تهران نباید شبیه سایر استان‌ها باشد. ما از تجربیات سایر كشورها استفاده می‌كنیم و این مساله را مد نظر قرار می‌دهیم كه پایتخت سیاسی یك كشور باید چه ویژگی‌های داشته باشد. به عنوان مثال استان تهران با دو محدودیت آب و خاك مواجه است به همین دلیل نباید هر نوع فعالیت اقتصادی در تهران انجام شود این موضوع مد نظر ما است و در مطالعات و طرح‌هایی كه به این سازمان ارایه داده می‌شود این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهیم.
https://thmporg.ir/vdce.w8pbjh8wx9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما