انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای استان تهران در شهریور ۱۴۰۰ به‌طور متوسط ۳۹.۱ درصد بیشتر از شهریور سال گذشته بوده است.
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اعلام این خبر گفت: «با این افزایش نرخ تورم خانوارهای استان تهران در شهریور 1400 به‌طور میانگین 39.1 درصد بیشتر از شهریور 1399 برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند». وی ادامه داد: «نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز به 64.8 درصد و همین نرخ برای گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به 32.1 درصد در شهریور 1400 رسیده است».
افشین بیان کرد: «درگروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، زیرگروه‌های سبزیجات، روغن‌ها و چربی‌ها  و ماهی‌ها و صدف‌داران به ترتیب با نرخ تورم نقطه‌ای 89.9 درصد، 87.7 درصد و 76.7 درصد دارای بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه مشابه سال گذشته بوده‌اند».
 نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با اشاره به نرخ تورم ماهانه شهریور 1400  که نشان‌دهنده درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به مرداد 1400 می‌باشد، گفت: «در استان تهران این رقم به 4.4 درصد رسیده است و به‌عبارت دیگر شاخص کل قیمت کالاها و خدمات خانوارهای شهری در ماه شهریور، نسبت به مردادماه  با رشد 4.4 درصدی همراه بوده است». وی ادامه داد: «همچنین نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان در مرداد ماه رقم 3.1 درصد بوده است و مقایسه این ارقام نشان می‌دهد که مقدار این شاخص، طی ماه‌های اردیبهشت با رقم 0.9 درصد تا شهریور سیر صعودی داشته است .
افشین متذکر شد: «نرخ تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات خانوارهای استان در شهریورماه 1400 دارای رقم 5.7 درصد بوده که در مقایسه با ارقام ماه‌های گذشته روندی کاملا صعودی را نشان می‌دهد و مقدار این نرخ برای این گروه‌های عمده، در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد به ترتیب ارقام 3.2 درصد، 3.3 درصد و 5.5 درصد بوده است». 
وی ادامه داد: «در شهریورماه 1400 ، زیرگروه‌های شير، پنير و تخم‌مرغ و سبزيجات (سبزي‌ها و حبوبات) به ترتیب با نرخ تورم ماهانه12.2 درصد و 10.4 درصد، دارای بیشترین درصد تغییرات شاخص نسبت به ماه گذشته بوده‌اند». 
 نرخ تورم سالانه خانوارهای استان
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: «نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان تهران به رقم 41.8 درصد در شهریورماه 1400 رسیده است و به این ترتیب درصد تغییرات شاخص نسبت به دوازده ماه منتهي به ‌‌ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته معادل 41.8 درصد رشد داشته است». 
وی افزود: «همچنین نرخ تورم سالانه در شهریورماه 1400  برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات خانوارهای استان دارای رقم 58.2 درصد بوده است که این شاخص نیز در مقایسه با ارقام ماه‌های خرداد الی مرداد از روندی صعودی برخوردار است و مقدار این شاخص در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد به ترتیب 49.2 درصد، 52.4 درصد و 55.3 درصد بوده است و بیشترین میزان تغییرات نرخ تورم سالانه در این گروه‌های عمده، مربوط به زیر گروه‌های خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و ماهی‌ها و صدف‌داران به ترتیب با 75.8 درصد و 69.4 درصد می‌باشد».
https://thmporg.ir/vdcj.aeifuqemysfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما