انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
صبح روز شنبه ۱۳ شهریور‌ماه ۱۴۰۰ اولین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۱ استان تهران با حضور مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، شهرام عدالتی؛ معاون هماهنگی و برنامه و بودجه سازمان، فرزانه دهنادی؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و دیگر اعضای ستاد برگزار شد.
فقدان تناسب بین منابع درآمد ها و منابع اعتبارات استانی
به گزارش روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، در این جلسه شهرام عدالتی با بیان اینکه اولین جلسه ستاد بودجه 1401 کشور هفته گذشته با حضور ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور؛ دکتر مسعود میرکاظمی برگزار شد، به مهم ترین نکته و بیان ایشان: مبنی بر عدم ادامه روند بودجه ای سنوات گذشته و ایجاد تغییر در ساختار بودجه اشاره نمودند.
وی افزود: «ضعف موجود در تخصیص اعتبارات استان تهران ناشی از عدم انعکاس درست مشکلات استان می‌باشد و ما باید سعی کنیم در انتقال مشکلات با دقت و هوشیاری بالایی عمل کنیم. امروزه بسیاری از شهرستان‌های ما از حداقل فضا‌های اداری به عنوان مظهر کالبدی اداری محروم‌اند، تخصیص بودجه امسال بسیار حائز اهمیت است و وضعیت تخصیص 73 درصدی استان می‌بایست از منظر اداری مشخص گردد».
عدالتی: جهت ارتقاء اثر بخشی استان‌ها در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور بر چند اصل اساسی باید تکیه کرد من جمله: اهلیت و اصالت بخشی به مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر استانی، التزام عملی به اجزای سیاست تمرکز‌زدایی از نظام متمرکز‌گرای کنونی، مقبولیت بخشیدن به اساس برنامه‌ها و همگرایی استان‌ها در اجرای برنامه‌های توسعه‌محور، مشارکت کلیه نهاد‌های اصلی و موثر در عرضه برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور، ایجاد سیستم انگیزشی در مراجع موثر استانی در راستای تحقق اهداف توسعه ملی و حاکمیت منطقه‌ای و ناحیه‌ای، افزایش کارایی و بهره‌وری در ساختار‌های اجرایی کشور و ...
وی افزود: در راستای قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب 1385/10/15 با مشارکت مردم در فرآیند توسعه‌ منطقه‌ای، به شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان اجازه داده شود با تعیین و حذف دهک های بالای درآمدی، نسبت به استفاده از منابع مالی حاصله در تحقق اهداف مندرج در اسناد توسعه استان و شهرستان‌ها اقدام نماید. 
در ادامه مسعود شفیعی؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در خصوص بودجه سال 1401 بیان داشت: در سه مبحث می‌توان خروجی مباحث مطرح شده را جمع بندی نمود که عبارتند از:
- ارائه آسیب‌های نظام بودجه‌ای استان در قالب تهیه گزارش و فرصت‌شناسی که چه فرصت‌هایی را می توانیم در قالب بودجه 1401 بشناسیم
- احکامی که باید در لایحه بودجه به قانون تبدیل شود 
- موضوع مقادیر و تفاوت‌هایی که در لایحه وجود دارد
شفیعی گفت: «بهتر است تمام ذینفعان در تعیین بودجه دخیل باشند تا شاهد عدم تناسب بین درآمد‌های استان با اعتبارات نباشیم و نیز افزایش درآمد‌های استان با توجه به ظرفیت‌های استانی مشخص گردد، مصارف آن هم باید مشخص شود. در خصوص موضوع هدفمندی یارانه‌ها، بیشترین عدد توزیع یارانه‌ها متعلق به استان تهران است و بیشترین افراد فاقد صلاحیت برای دریافت آن نیز در تهران مستقر‌اند و این موضوع باید بررسی شود».
https://thmporg.ir/vdcc.iqpa2bqe4la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما