انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
مدیرنظام فنی اجرایی سازمان مدیریت تهران عنوان کرد

مطالعات ژئوتکنیک نیاز امروز ساخت‌وساز استان

مدیر نظام فنی اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، انجام مطالعات ژئوتکنیک و انجام آزمایشات مکانیک خاک در ساخت و سازهای استان تهران را یکی از ضرورت‌ها و نیازهای مهم قبل از اجرای پروژه‌ها و احداث انواع بناها در این استان دانست.
مطالعات ژئوتکنیک نیاز امروز ساخت‌وساز استان
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران،پرویز قوامی‌نژاد با بیان این مطلب گفت :«اکنون نیازمند انجام مطالعات ژئوتکنیک در استان تهران هستیم تا مناطق استان مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد و کلیه شهرداری­‌های استان موظفند برای صدور پروانه ساختمانی نسبت به اخذ گزارشات و مطالعات ژئوتکنیک مطابق مبحث هفتم مقررات ملی ساختمان­ها، اقدام نمایند که با انجام این کار صدور پروانه ساخت و تهیه نقشه‌های اجرایی برای احداث ساختمان­های مرتفع در هر یک از مناطق شهری منطبق با جنس و مقاومت خاک بوده و از هر گونه تبعات احتمالی از جمله نشست ساختمان و ایجاد ترک­‌های سازه­‌ای و ناپایداری بناها جلوگیری به‌عمل خواهد آمد».
وی با اشاره به مصوبات شورای فنی استان افزود :«بهره‌مندی از مجریان ذی‌صلاح در ساخت‌وسازها از دیگر اقداماتی است که در شورای فنی به تصویب رسیده تا از این پس کلیه
مالکان، صاحبان کار و کارفرمایان هنگام صدور پروانه ساختمانی از شهرداری­‌های استان نسبت به معرفی و بکارگیری مجری ذی‌صلاح اقدام کنند».
قوامی‌نژاد با بیان اینکه در شورای فنی تمامی شهرداری‌ها در استان ملزم به راه‌اندازی و بهره‌مندی از سامانه‌های نظارت عالیه ماده 35 و سامانه ماده 33 دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان شدند، خاطرنشان‌کرد :«مقررشده با پیاده‌سازی این سامانه‌ها در شهرداری‌های استان از این پس گزارشات نظارتی و تخلفات ساخت‌وساز سریعا در سامانه‌ها ثبت و امکان پیگیری گزارشات وجود داشته باشد».
وی ادامه داد :«شهرداری‌ها، سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی استان سه متولی اصلی ساخت‌وساز در استان هستند که یکپارچگی عملکرد آنان موجب بهبود روند فعلی ساخت‌وساز در استان می‌شود».
مدیر نظام فنی اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران با بیان اینکه طبق مصوبه شورای فنی استان بحث ارزیابی ساخت‌وسازهای شهری در حال انجام است، بیان‌کرد :«تاکنون از شش شهر استان بازدیدهای میدانی توسط نمایندگانی از شهرداری، دفترفنی،عمرانی،حمل و نقل و ترافیک استانداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اداره­‌کل راه و شهرسازی استان انجام شده که در برخی مناطق ساخت‌وساز مطلوب و در برخی مناطق روند نامطلوب ساخت و ساز مشاهده شد که نتایج آن در دسترس مراجع ذیربط قرارگرفت».
وی ادامه داد :«از آنجا که در ساخت‌وساز مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار هستند باید مجموعه این عوامل بررسی و شناسایی شود و دستگاه‌های متولی هر یک نقش خود را به درستی ایفا کنند».
 
https://thmporg.ir/vdca.anmk49nm65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما