انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

فضاهای اداری استان تهران ساماندهی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، ساماندهی فضاهای اداری در استان تهران و به‌ویژه شهرستان‌های تازه تاسیس را الزامی دانست.
فضاهای اداری استان تهران ساماندهی می‌شود
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در جلسه ساماندهی فضاهای اداری استان با بیان این مطلب گفت :«با ساماندهی فضاهای اداری استان بسیاری از هزینه‌هایی که هرساله بابت تامین و تجهیز فضای اداری پرداخت می‌شود، حذف خواهد شد».
وی ادامه داد :«موقعیت مکانی و اطلاعات جغرافیایی فضاهای اداری استان متاسفانه برای شهروندان مشکلاتی ایجاد کرده و بعضا یک اداره کل در شهر تهران واحدهایی پراکنده در نقاط متفاوت شهر دارد و شهروندان برای دریافت خدمت باید به چند نقطه مراجعه کنند».
مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این جلسه گفت :«به دنبال ساماندهی فضاهای اداری ابتدا در فاز نخست اطلاعات مورد نیاز درباره دستگاه‌های استان نیاز بود که بدین سبب پرسشنامه‌ای با همکاری دیگر بخش‌های سازمان تدوین شد و در اختیار دستگاه‌ها و شرکت‌های استان قرارداده شد».
وی افزود :«پرسشنامه‌ها برای  79 دستگاه و شرکت در استان تهران ارسال شد که 53 پرسشنامه تکمیل و به ما بازگردانده شد و به‌طور کلی 535 پرسشنامه جمع‌آوری شد».
افشین با اشاره به اینکه هر دستگاه و شرکت با توجه به تعداد ساختمان‌های خود این پرسشنامه‌ها را تکمیل کردند،ادامه داد :«اداره کل بهزیستی استان تهران 94 پرسشنامه و  بیشترین تعداد پرسشنامه را تکمیل و برای ما ارسال کرده است».
وی درخصوص نتایج به دست آمده از این پرسشنامه‌ها خاطرنشان‌کرد :«طبق نتایج به دست آمده از خروجی پرسشنامه ها ، 33 درصد ساختمان‌های اداری در استان عمری بالای 30سال دارند و البته 17 ساختمان نیز دهه ششم عمر خود را طی می‌کنند».
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ادامه داد :«در خصوص کاربری ساختمان‌ها، 76درصد اداری‎‌اند و بقیه کاربری مسکونی دارند که به‌عنوان فضای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند».
افشین با اشاره به مناسب‌سازی ورودی ساختمان‌های اداری برای توا‌ن‌یابان نیز گفت :«طبق نتایج به دست آمده از این پرسشنامه‌ها ، 58درصد فضای اداری استان برای توان‌یابان مناسب‌سازی شده اما 30 درصد همچنان برای تردد توان‌یابان نامناسب است».
وی در خصوص مقاوم‌سازی ساختمان‌های اداری ادامه داد :« تنها 14 درصد از ساختمان‌های اداری طبق نتایج این پرسشنامه در استان مقاوم‌سازی شده‌اند و 76درصد پروسه مقاوم‌سازی بنا را طی نکرده‌اند».
شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با تایید سخنان افشین ادامه داد :«اولویت نخست برای ساماندهی فضاهای اداری در کلانشهر تهران باشد تا سیمای روشنی از این فضاها در شهر تهران به دست آوریم و ساختمان‌های صف و ستاد به‌طور کامل شناسایی شوند تا سرانه فضاهای اداری و کمبودهای اداری در شهر تهران مشخص و طبق اولویت‌بندی ساماندهی آغاز شود».
وی با اشاره به بهره‌مندی از ظرفیت مولدسازی برای ساماندهی فضاهای اداری استان خاطرنشان کرد :«با این ظرفیت می‌توانیم در فضای موجود بهترین ساختمان‌ها را طبق استاندارد فضای اداری احداث کنیم و کارمندان دولت به شهروندان خدمات مطلوب در فضای مطلوب ارائه دهند».
 
 
https://thmporg.ir/vdca.unmk49nm05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما