انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
در مراسم رونمایی از سند آمایش استان تهران با حضور خبرنگاران عنوان شد

اراده جمعی؛ نیاز امروز برای تحقق سند آمایش تهران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در مراسم رونمایی از سند آمایش تهران در جمع خبرنگاران رسانه‌ها، این سند را سندی پویا دانست که برای نگهداری در کتابخانه‌ها تهیه نشده بلکه برای اجرا و اقدام شده تدوین است.
اراده جمعی؛ نیاز امروز برای تحقق سند آمایش تهران
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود شفیعی در این مراسم گفت: «سند آمایش استان تهران ماحصل خرد جمعی و نگاه عقلایی جمع کثیری از دانشگاهیان، صاحبنظران و اندیشمندان در این حوزه است که به مرحله اجرا رسیده و اکنون نیازمند همت و اراده جمعی برای تحقق آن توسط همه مسوولان و شهروندان است».
وی ادامه داد: «سند آمایش استان برای نگهداری در کتابخانه‌ها تدوین نشده است بلکه برای اجرا و اقدام تدوین شده و الزامات قانونی برای اجرای این سند مهیا شده است».
شفیعی افزود: «تهران با انفجار جمعیت در پهنه  هشت دهم درصدی از مساحت کشور ایران روبه روست و 20 درصد جمعیت کشور در این پهنه زندگی می‌کنند».

شهرام عدالتی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: «آینده ایران به تهران وابسته است و راهبرد تمامی معضلات و مشکلات تهران از حاشیه‌نشینی گرفته تا زیست‌محیطی در سند آمایش مدنظر قرار گرفته است».
وی افزود: «تهران به اندازه 15 استان کشور جمعیت در دل خود جا داده و تاکنون 4 استان از تهران جدا شده است».
مهرداد رحمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و یکی از اعضای گروه مشاور مطالعات تدوین آمایش سرزمین استان تهران، نیز در این مراسم ادامه داد: «در تدوین این سند در دام ایده‌آل‌گرایی نیفتادیم و سند منطبق بر رویکردهای نوین عدم قطعیت و پیچیدگی محیطی تدوین شده است».
وی گفت: «انتقال پایتخت در شرایط کنونی امکان‌پذیر نیست اما در شرایط رونق اقتصادی می‌توان به این گزینه فکر کرد».
https://thmporg.ir/vdci.vawct1a5ubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما