انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از کاهش ۲.۶ درصدی نرخ بیکاری در سال۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.
عکس تزئینی است
عکس تزئینی است
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، مسعود افشین با اعلام این خبر گفت:«بر اساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار، نرخ مشارکت اقتصادی استان تهران در سال 99 معادل 39.8 درصد بوده است و به‌عبارت‌ دیگر 39.8 درصد از جمعیت پانزده ساله و بیشتر استان شاغل یا بیکار جویای کار بوده‌‌اند و بقیه جزو جمعیت غیرفعال از نظر اقتصادی محسوب می‌شوند».
وی افزود:«این نرخ نسبت به سال قبل از آن 2.7 درصد کاهش یافته که می‌تواند از اثرات همه‌گیری ویروس کرونا باشد».
 افشین با بیان اینکه در سال 99 نرخ بیکاری استان 7.2 درصد بوده که نسبت به سال 98 کاهش 2.6 درصدی  را نشان می‌دهد، ادامه داد:«کاهش نرخ بیکاری در شرایطی اتفاق افتاده که نرخ مشارکت اقتصادی نیز کاهش یافته است».
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:«بر اساس نتایج طرح آمارگیری، نسبت اشتغال در سال 99 معادل 36.9 درصد بوده که نسبت به سال پیش از آن کاهش 1.4 درصدی را نشان می‌دهد و کاهش نسبت اشتغال به معنای کاهش شاغلین و فرصت های شغلی است».
وی افزود:«در این سال 63.3 درصد شاغلین استان در بخش خدمات، 35.2 درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی مشغول به‌کار بوده‌اند».
گفتنی است، طرح آمارگیری نیروی كار با هدف شناخت ساختار و وضعیت جاری نیروی كار و تغییرات آن اجرا مي‌شود. این آمار از طریق برآورد شاخص‌های فصلي و سالانه نیروی كار در سطح كشور و استان‌ها به‌دست می‌آید و نتایج این طرح بر اساس جمعیت پانزده ساله و بیشتر در کشور است.
 
 
https://thmporg.ir/vdch.vnmt23nkqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما