نشست هم اندیشی معاون توسعه مدیریت و
سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، پیرامون ایجاد سامانه فؤاد ۱۲۸ برگزار شد.
در این نشست فرآیند عملیاتی شدن سامانه بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری فرآیند بررسی شکایات مردم و نحوه پاسخگویی در استان تهران تشریح شد.
در این نشست «کامل داودی» رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فورتی های اداری گفت: تأسیس مرکز فورتی های اداری، یک گام مهم در راستای پاسخگویی فوری در نظام اداری، رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به مردم است.
وی افزود: عملیاتی شدن این سامانه موجب ارتقای کیفیت خدمات و افزایش اعتماد عمومی به نظام اداری خواهد شد.
وی یادآور شد: قرار است سامانه فواد در استان تهران با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و دستگاه های اجرایی استان عملیاتی شود.
در ادامه «محمد جوربنیان» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، آمادگی این سازمان را برای هر گونه مشارکت، همکاری و تعامل با سازمان اداری و استخدامی کشور برای عملیاتی نمودن این اقدام ارزشمند در کلان شهر تهران اعلام کرد.
وی افزود: باید با آموزش و اطلاع رسانی گستره، آمادگی لازم در همه دستگاه های اجرایی و مردم ایجاد شود.
وی یادآور شد: در این زمینه لازم است دستگاه های اجرایی، رسانه ملی، صدا و سیمای استان تهران، استانداری، فرمانداران و بخشداران، پای کار باشند.
«جوربنیان» افزود: از آنجاییکه این سامانه برای حل فوری و سریع مشکلات، اعتراضات و نارضایتیهای شهروندان از عملکرد دستگاههای دولتی و کارمندان ایجاد شده است، به شهروندان امکان میدهد تا مشکلات خود را در زمان گرفتن خدمت، گزارش داده و یا پیگیری کنند. همچنین به دستگاههای دولتی نیز امکان میدهد تا به سرعت به این مشکلات رسیدگی و پاسخ دهند.
وی خاطر نشان کرد: از طرفی دیگر فواد این امکان را فراهم می کند تا ناهنجاری ها و نقاط ضعف فرآیندهای نارکارآمد در ارائه خدمت به مردم نیز شناسایی شوند. چون یکی از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی این است که ارائه خدمت به مردم به بهترین نحو ممکن و با سرعت و دقت صورت گیرد.