انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران به ریاست استاندار و با دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران به صورت ویدئو کنفرانس و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد. 
دستور کار نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران، این جلسه به بررسی برخی طرح های عمرانی و کشاورزی ارائه شده از سوی شهرستان‌های استان تهران پرداخته شد.

مسعود شفیعی در این خصوص گفت: از آنجا که در سند توسعه شهرستان‌های استان تهران هر شهرستان با یک پیشران توسعه مشخص شده است باید در طرح‌های عمرانی  و کشاورزی اصولی این پیشران‌های توسعه شهرستان‌ها کاملا رعایت شوند.

شفیعی ادامه داد: باید ساز و کاری را ایجاد کنیم که هیچ تخلفاتی در حوزه جهاد کشاورزی و غیره پیش نیاید. در همین راستا در این جلسه تاسیس برخی مجتمع‌های صنفی و گردشکاری که دراستان دستورالعمل خاصی برای آن تعریف شده است مورد بررسی قرار گرفت. طبق این گردشکار درخواست‌ها به صنف مربوطه ارسال و سپس به صنعت معدن و تجارت شهرستان انتقال داده می شود و مورد برسی اولیه کارشناسی قرار می گیرند. طرحهای منتخب به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌آید و از نظر انطباق با سند توسعه استان و اسناد آمایش بررسی می‌کنیم تا تعارضی با برنامه‌های آمایشی و یا زیست محیطی نداشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران افزود: پیشنهاد ما به تمام فرمانداری‌ها این بود که بر اساس بند (ج) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ با درآمد ناشی از فروش اموال مازاد خود سایت‌های اداری با رعایت کلیه موازین پدافند غیرعامل ایجاد کنند.

وی افزود: احداث ساختمان‌های اداری دستگاه‌های اجرایی شهرستان پردیس توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس و اعلام آمادگی این شرکت برای تامین اعتبار از محل فروش قطعات زمین های واگذار شده به ادارات در جهت بهره گیری از ظرفیت هایی همین قانون بررسی و به منظور طرح و تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارجاع و پیگیری شد. 

شفیعی گفت: امروز طرح تاسیس یک مجمتع صنفی در شهرستان پاکدشت مطرح شد که مورد تایید قرار نگرفت زیرا در حوزه پلاستیک و صنایع شیمیایی بود و با اسناد توسعه استاد انطباق نداشت. همچنین موارد متعدد تاسیساتی من جمله ساخت گلخانه، مرمت دیوار و ... هم مطرح شد که مورد تایید قرار نگرفت.

وی ادامه داد: سه مورد درخواست تاسیس مجتمع تولید قارچ در سه شهرستان داشتیم که مورد تایید قرار نگرفت و موکول به حصول اطمینان از سوی معاونت عمرانی استانداری از طریق دریافت برنامه‌های دقیق و یا ضمانت نامه شد تا پس از تایید استانداردهای مربوطه در کارگروه آمایش مطرح و پس از تایید در شورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان آورده شود. 

شفیعی گفت: جهاد کشاورزی هم با استفاده از ظرفیت در نظر گرفته شده در بند ب تبصره 3 ماده 31 قانون احکام دائمی و برنامه توسعه کشور تقاضای تصویب 100 میلیارد تومان مبنی براستفاده از اعتبارات ارزش افزوده برای صندوق اشتغالزایی روستایی را ارائه کردند که با توجه به محدودیت اعتباری و قانونی این امکان وجود نداشت.

در نهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بررسی درخواست‌های احداث چند پروژه شامل: احداث دو دامداری در دو شهرستان ری، طرح بسته بندی گل در پاکدشت، تولید آرد برنج و نخود در باغستان، احداث مرکز تولیدی محصولات آلوئه‌ورا در فردوسیه و یک مرغداری در جوادآباد موافقت شد.
https://thmporg.ir/vdcj.ieifuqeyosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما