انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۱
plusresetminus
نهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست «علیرضا فخاری» استاندار تهران، دبیری «سید محمدرضا گلدانی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و سایر اعضا، 29 بهمن ماه در استانداری تهران برگزار شد.

استاندار تهران در این جلسه با اشاره به اهمیت نگاه فراگیر اقتصادی برای رشد صادرات استان اظهار داشت: استان تهران دارای ظرفیت ها وسرمایه های در گردش بسیاری در حوزه های دامداری، کشاورزی، صنعت، صنایع دستی، برق و بهداشت و درمان دارد اما به آن توجه کافی نمی شود، زیرا بیشتر به سمت واردات می رویم.
وی با تاکید به اهمیت درک ظرفیت های ایران و استان برای ایجاد راهگشاهای اقتصادی تصریح کرد: باید در تولیدات به دنبال رقابت باشیم و برای ایستادن در بام اقتصاد باید به یک استواری لازم اقتصادی دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت های استان تهران اضافه کرد: باید تناسبی بین توانمندی ها برای ایجاد رشد اقتصادی استان ایجاد شود و در این مسیر، بخش خصوصی نقش بسیار مهمی دارد.
در ابتدای این نشست، «میرهادی سیدی» عضو هیات علمی موسسه مطالعات و‌ پژوهش های بازرگانی در سخنانی به بررسی فرصت های تجاری و اقتصادی در چارچوب موافقت نامه تجارت آزاد ایران پرداخت.
وی افزود: از چهار سال گذشته، موافقت نامه ای بین ایران و ۵ کشور اوراسیا منعقد شده که فرصت زیادی برای کشور فراهم کرده است.
وی گفت: در موافقت نامه اولیه، ۸۰۰ قلم کالا تحت پوشش این قرارداد قرار گرفت که در سال اول حدود ۸۰ درصد، افزایش صادرات داشتیم و اکنون نیز حجم تجارت به سه برابر رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: با نهایی شدن این موافقت نامه، حجم صادارات به ۹۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و انتظار  می رود سهم توسعه صادرات استان تهران در این میان با همکاری بخش خصوصی مشخص شود.
در ادامه جلسه همچنین، تعیین سهم جمعیت ساکن استان تهران در سکونت گاه های غیر رسمی (موضوع مفاد بند (ب) تبصره 11 قانون بودجه سال 1402 کل کشور بررسی شد.
 
https://thmporg.ir/vdcc.1qea2bq40la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما