انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان شهریار، ۲۸ آذرماه با حضور معاونین و مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
«حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست گفت: اعتبارات بیش از ۹۰ پروژه نیمه تمام شهرستان شهریار شامل تکمیل، تعمیر و تجهیز ابلاغ شده است و تا پایان سال نیز ۶۰ درصد از آن تخصیص می یابد.
وی، شهریار را از شهرستان های برخوردار استان در حوزه های اشتغال، آموزش، بهداشت و... برشمرد و افزود: شهرستان شهریار بر اساس اسناد توسعه استان در سال ۸۱ به عنوان قطب کشاورزی مطرح و در برنامه ایران ۱۴۰۰ نیز به قطب صنعتی و کشاورزی تبدیل شده و اکنون نیز انتظار می رود که به موضوع تکنولوژی های نوین و بوم گردی بپردازد.
وی در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار داشت: منابع درآمد استان در بودجه سال آینده ۴۰ درصد افزایش یافته که ۵۷ درصد آن از محل وصول مالیات و همچنین هزینه ها اعم از تملک دارایی های سرمایه ای نیز ۱۹ درصد افزایش یافته است.
«علی شیرین» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در جمع مدیران شهرستان شهریار گفت:
کارکرد شورای اداری، ایجاد هماهنگی و تراز بین سازمان کار و برنامه توسعه شهرستان است و ساختار اداری و عوامل انسانی به عنوان بدنه دولت، بخشی از حاکمیت و نهادهای عمومی، نقش موتور محرک برنامه توسعه در سطح شهرستان را خواهند داشت.
وی رشد اقتصادی و رشد بهره وری را رویکرد اصلی دولت برشمرد که نخستین گام آن را وجود اطلاعات شفاف دستگاه ها دانست.
وی تقویت ساختار اداری و نیروی انسانی با هدف پاسخگویی به جامعه و رضایتمندی مردم را در دستور کار دولت برشمرد و اظهار داشت:  ۶۹ درصد  نیروی انسانی دستگاه های اجرایی شهرستان شهریار در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و درمانی مشغولند که ۸۰ درصد آنان دایمی و مابقی غیر دایمی هستند.
«مسعود افشین» معاون اطلاعات و آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم در سخنانی، راهبری اسناد توسعه را نیازمند وجود آمار و اطلاعت دقیق دانست و گفت: بجز موضوع سرشماری، جمع آوری داده های ثبتی و مکانی، بخش مهمی از منابع تصمیم گیری را شامل می شود که به صورت مستمر در حال انجام است.
وی تغییر و دوگانگی آمار و اطلاعات دستگاه ها و عدم همکاری برخی نهادها را عامل عدم انجام خدمات مطلوب برشمرد که برنامه ریزی را دچار مشکل های فراوانی می کند.
افشین، ایجاد سامانه آمار اطلاعات و سامانه اطلاعات مکانی را از مهمترین دستاورد سالهای اخیر در حوزه اطلاعات برشمرد که تازه ترین آمار  حوزه های مختلف را در اختیار برنامه ریزان قرار می دهد.
«علیرضا فاتحی نژاد» فرماندار شهرستان شهریار نیز در اظهاراتی، نزدیکی شهریار به پایتخت و آب و هوای مساعد را عامل اصلی مهاجر پذیری قومیت های مختلف برشمرد و افزود: این شهرستان، ظرفیت فراملی در حوزه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی دارد و در کنار این مزایا مشکلات زیادی اعم از عدم بکارگیری شیوه های نوین کشاورزی، ضعف در منابع و مدیریت مصرف اب شرب و کشاورزی، تغییر کاربری زمین و عدم استفاده  از ظرفیت گردشگری وجود دارد.
وی تحول در حوزه حمل و نقل، سرانه های آموزشی و بهداشتی را از دستاوردهای مهم نظام و دولت دانست که این خدمت رسانی با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.
 

 
https://thmporg.ir/vdcg.n93rak9uupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما