انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
«سید محمدرضا گلدانی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با حضور در سازمان نقشه برداری کشور با «علی جاویدانه» رئیس این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
در این نشست رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور ضمن تقدیر از مجموعه اقدامات موثر و مطلوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی که بر اساس برنامه‌های ابلاغی سازمان نقشه برداری کشور انجام می پذیرد، بر اهمیت موضوع نقشه و اطلاعات مکانی در تصیم گیری های کلان کشور  و تعاملات مستمر و مجدانه این سازمان با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها در اجرای بهینه فعالیت ‌های نقشه و اطلاعات مکانی تأکید کرد.
وی بیان داشت: نگاه سازمان نقشه ‌برداری کشور در ارتباط با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها تعاملی و مشارکتی است. از این رو طی سال های اخیر نتیجه همکاری‌های فنی با محوریت حوزه نقشه و اطلاعات مکانی با ادبیات فنی مشترک، دستاوردهای بزرگی برای کشور به همراه داشته است که نمود آن پیاده سازیِ موفق سامانه زیر ساخت اطلاعات مکانی (SDI) در بستر ژئوپرتال ملی است.
وی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت بند (28) دستورالعمل اجرای بودجه و تنظیم موافقتنامه­‌های اعتبارات هزینه‌­ای و تملک دارایی­‌های سرمایه‌­ای استان­ها در سال 1402 مبنی بر لزوم هماهنگی برنامه­‌های نقشه و اطلاعات مکانی با سازمان نقشه­‌برداری کشور، موضوع ساماندهی اعتبارات در حوزه نقشه و اطلاعات مکانی را  مورد تاکید قرار داد و از برنامه های این سازمان برای حذف موازی کاری در این حوزه با کمک سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها خبر داد.
«سید محمد‌رضا گلدانی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در این دیدار بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای تامین اعتبار پروژه‌های ابلاغیِ سازمان نقشه‌برداری کشور، به بیان انتظارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای رفع موانع موجود در انجام فعالیت های مرتبط با حوزه نقشه و اطلاعات مکانی استان پرداخت.
وی افزود: مهمترین چالش‌ موجود در زمینه فعالیت های حوزه نقشه و اطلاعات مکانی استان، عدم تناسب تشکیلات نیروی انسانی گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات با فعالیت های محوله است و لازم است در این خصوص چاره اندیشی شود.
در این جلسه همچنین موضوع فرونشست زمین و مخاطرات ناشی از آن در استان تهران بحث و بررسی شد و استفاده از سامانه های اطلاعات مکانی با ساختار یکسان در سطح استان ها نیز مورد تاکید قرار گرفت.
گفتنی است، در این دیدار «مسعود افشین»، معاون آمار و اطلاعات و «محمد غیبی»، رئیس گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران  و همچنین «حمیدرضا سیدین بروجنی» معاون فناوری و ارائه اطلاعات مکانی و «مرتضی صدیقی» سرپرست معاونت فنی و تولید اطلاعات مکانی سازمان نقشه برداری کشور حضور داشتند.
https://thmporg.ir/vdca.ynik49n0u5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما