انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
هفتمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران، ۱۵ آبان ماه به ریاست علیرضا فخاری و دبیری سید محمدرضا گلدانی برگزار شد.
«عليرضا فخاری» در این جلسه با تأكيد بر توزيع عادلانه بودجه بر اساس نيازها، اظهار داشت: نیازسنجی و مسئوليت تقسيم بودجه هر استانی بر عهده شورای برنامه ريزی آن استان است. البته در اين راستا نظرات نمايندگان مجلس، شوراهای اسلامی و مديران بخش های مختلف اخذ می شود، اما در نهايت تصميم گير ميزان و نحوه توزيع اعضای شورای برنامه ريزی خواهند بود.
وی با اشاره به تنظيم برنامه هفتم توسعه، برنامه ريزی برای آينده را مستلزم  تحليل و بررسی عملكرد گذشته دانست و افزود: آنچه مهم به نظر می رسد، تحليل اطلاعات و داده های موجود در موضوعات مختلف است.
استاندار تهران، مرور هدف گذاری‌ها و برنامه ريزی‌های صورت گرفته در ادوار گذشته را برای هر مسئولی در هر حوزه‌ای كه خدمت می‌كند امری ضروری دانست و گفت: بايد بدانيم از اهداف خود چه مقدار فاصله گرفتيم، يا چه مقدار به اهداف نزديک شديم، عوامل باز دارنده و پيش برنده را شناسايی كرده و  برای برنامه ريزی آينده سازمان خود به كار ببريم.
 وی ضمن قدردانی از اداراتی كه در حوزه مسئوليت اجتماعی، اقدامات مفيد و مثمر ثمری را برای استان انجام داده اند، از مديران اين دستگاه ها خواست تا اقدامات خود را جهت الگو برداری ساير دستگاه ها و خلق ايده های جديدتر منتشر کنند.
وی بر ايجاد سامانه يكپارچه اطلاعات به عنوان يک سامانه مرجع در استان تاكيد كرد و  با بيان اينكه بايد يك نقطه برای تمركز اطلاعات وجود داشته باشد كه همه ما بتوانيم به آن دسترسی داشته باشيم، عنوان کرد: ما همه ظرفيت خود را برای ايجاد اين سامانه بكار مي‌بريم و پذيرای پيشنهادات ادارات و دستگاه ها در اين زمينه خواهيم بود و اگر مانع يا مشكلی نيز در اين مسير وجود داشته باشد، در راستای رفع آن تلاش خواهيم كرد.
در ابتدای جلسه، «سید محمد رضا گلدانی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از توزیع و تصویب اعتبارات محرومیت زدایی
خبر داد و افزود: این اعتبارات با هدف کمک به ایجاد زیرساختهای مناطق محروم کشور با توجه به تعیین سهم هر استان در قانون بودجه سنواتی با همکاری مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی مشخص شده است.
وی افزود: اولویت توزیع و تخصیص اعتبارات با پروژههای نیمه تمام در حوزه محرومیت زدایی خواهد بود.



 
https://thmporg.ir/vdcc.sqea2bqmmla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما