انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست توجیهی «آشنایی با نظام چرخه مدیریت بهره وری» با حضور معاون راهبری سازمان ملی بهره وری برای دستگاه های اجرایی استان تهران برگزار شد.
«علی کرم پور» معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران در این نشست با تشریح چرخه مدیریت بهره وری در حوزه های رویکردها، پیشران ها و پیامدها گفت: تمرکز بر اولویت ها، مردمی سازی، نخبه سپاری و مسئله محوری از جمله رویکردهای نظام چرخه مدیریت بهره وری به شمار می رود.
وی افزود: در حوزه «پیشران ها» نیز توانمندسازی متولیان بهره وری، گفتمان سازی و هم افزایی و همچنین افزایش مشارکت و همسوسازی بازیگران کلیدی مورد تاکید قرار دارد.
وی پیامدهای نظام چرخه مدیریت بهره وری را نیز بلوغ یادگیری، ارتقای مستمر بهره وری و تسریع حرکت ملی بهره وری دانست و افزود: رشد مقطعی و کوتاه‌مدت بهره‌وری متضمن پیشرفت پایدار و دستیابی به حیات طیبه نخواهد بود و چرخه مدیریت بهره‌وری به‌عنوان نقطه مرجع ایجاد همگرایی در حرکت ملی بهره‌وری سعی در ایجاد یک سازوکار پایدار برای ارتقای مستمر بهره‌وری دارد.
معاون راهبری سازمان ملی بهره وری، چرخه مدیریت بهره‌وری را رویکرد اصلی این سازمان به منظور ساماندهی حرکت ملی بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، استان‌ها و شرکت‌ها دولتی دانست و اضافه کرد: چرخه مدیریت بهره وری در استان‌ ها با مسئولیت شورای راهبری توسعه مدیریت استان ها است و باید نسبت به تشکیل کمیته و کارگروه بهره‌وری اقدام کنند و سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز خدمات توانمندسازی بهره‌وری برای کارشناسان و مدیران را ارائه خواهد کرد.
در ابتدای این نشست، «علی شیرین» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به اینکه نظام نامه چرخه بهره وری از نیمه سالجاری از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است، یادآور شد: این برنامه در راستای الزامات قانونی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
وی بهره وری را انجام کارِ درست به روشِ درست با توجه به ماموریت های سازمانی دانست و افزود: در استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در دهه 80 با مشارکت سازمان ملی بهره وری، طرح آموزشی مروجین بهره وری در سطح ملی و استانی را برگزار کرد و سازمان ملی بهره وری نیز در دهه 90 موضوع ارزیابی و سنجش بهره وری را در دستور کار خود قرار داد.
وی یادآور شد: در استان تهران نیز اتفاقات خوبی در کمیته بهره وری استان افتاده است که از جمله آن می توان به آسیب شناسی توسعه منابع انسانی، آسیب شناسی ساختار دستگاه های اجرایی و تدوین سند توسعه منابع انسانی استان تهران در برش شهرستانی، اشاره کرد و در کنار بهره وری، موضوع برنامه محوری نیز مورد توجه دستگاه ها قرار گرفت.
 
https://thmporg.ir/vdcj.vemfuqeaxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما