انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین با حضور «علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «مجید درویشی» فرماندار ورامین، «پرستو شولستانی» دبیر کمیته برنامه ریزی و سایر اعضای کمیته در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
 «علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: در سفرهای ریاست محترم جمهوری به شهرستان های استان تهران، مصوبات خوبی حاصل شد که دارای ردیف بودجه جداگانه از اعتبارات استانی است.
وی افزود: این اعتبارات در طرح هایی با کارآیی ملی، استانی و شهرستانی مصوب و در حال پیگیری و اجراست .
وی یادآور شد: اعتبارات مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری درکنار اعتبارات استانی، به تکمیل و اتمام پروژه های عمرانی کمک فراوانی می کند و طرح های مصوب، ظرف امسال و سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.
فرماندار ویژه شهرستان ورامین در این نشست اظهار داشت: ۷۰ درصد اقتصاد ورامین از بخش کشاورزی و دام‌پروری تأمین می‌شود و این شهرستان ۸۰ درصد غلات، ۴۰ درصد گوشت و شیر استان تهران را تولید می‌کند.
مجید درویشی افزود: در شهرستان ورامین حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن است و ۱۵۰ هزار اتباع وجود دارد که سرانه‌های موجود، پاسخ‎گوی نیازها نیست.
معاون استاندار تهران با اشاره به وضعیت اقتصادی شهرستان ورامین گفت: ۷۰ درصد اقتصاد ورامین از بخش کشاورزی و دام‌پروری تأمین می‌شود که ۸۰ درصد غلات، ۴۰ درصد گوشت و شیر استان تهران را تولید می‌کند و این شهرستان، قطب کشاورزی و دام‌پروری استان است اما از زیرساخت لازم برای صنایع تبدیلی و تکمیلی برخوردار نیست که اگر به زیرساخت‌ها توجه شود، اتفاقات خوبی در سطح استان و کشور رقم خواهد خورد.
فرماندار ویژه شهرستان ورامین با یادآوری وضعیت بافت‌ فرسوده روستایی و مدارس گفت: ۷۰ درصد روستاهای شهرستان ورامین را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که باید در طرح‌های هادی روستایی بازنگری شود و همچنین ۴۰ درصد مدارس موجود کاملاً فرسوده اند و پاسخ‎گوی نیاز بیش از ۵۵ هزار دانش‌آموز نیستند.
در این جلسه پیرامون منابع پروژه های شهرستانی از اعتبارات استانی بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
https://thmporg.ir/vdci.raqct1aqpbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما