انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست استاندار تهران، 17تیرماه در استانداری تهران برگزار شد.
«علیرضا فخاری» استاندار تهران در این نشست با اشاره به درآمد بیش از 50درصدی مالیات کشور و گردش 50 درصدی منابع کشور از استان تهران اظهار داشت: در عین حال استان تهران در سیاست گذاری بودجه از جمله محروم ترین استان هاست.
وی افزود: این عدم برخورداری در تمامی شهرستان های استان تهران مشهود است و مهاجرت به این استان نیز موجب تشدید محرومیت در زیرساخت ها شده که باید با تغییر رویکردها، زمینه مهاجرت معکوس شکل بگیرد و طرح های عمرانی شهرستان های استان تهران نیز طبق برنامه پیش برود.
وی با اشاره به اینکه استان تهران قادر به بارگذاری جمعیت بیشتری ندارد، یادآور شد:  باید همتی صورت گیرد تا استان تهران به جایگاه واقعی خود برسد و راه کارهایی نیز خلق کنیم تا هر چه سریعتر روند مهاجرت معکوس شکل بگیرد.
وی با تاکید بر بازنگری در تعریف و اولویت بندی پروژه های عمرانی در سطح ملی و استانی افزود: با توجه به محدودیت منابع، ادارات کل و فرمانداری های نقش پر رنگ تری در اولویت بندی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای خواهند داشت تا روند ساخت و تکمیل پروژه ها در مدت تعیین شده انجام و مشکلات مردم نیز سریع تر رفع گردد.
وی افزود: یکی از راه های کاهش تصدی گری دولت، مشارکت مردم در ساخت پروژه های عمرانی است و هر نوع طرح و فعالیت عمومی که قابلیت مشارکت عمومی دارد با حضور بخش خصوصی و رعایت حقوق عمومی، سریع تر به بهره برداری می رسد.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتبارات احداث و نوسازی مدارس از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهوری گفت: در این زمان کوتاه، چندین مرکز آموزشی ساخته و کار ساخت تعدادی نیز آغاز شده و استفاده از روش های ساخت صنعتی و بروز نیز به این موضوع سرعت بیشتری داد.
«فخاری» حضور خیرین مدرسه ساز و مولد سازی مدارس قدیمی بلااستفاده را از جمله راه کارهای سرعت بخشی در جبران کاستی ها برشمرد و تاکید کرد: توزیع سرانه آموزشی باید مبتی بر جمعیت باشد و موضوع مهاجرت و حضور اتباع، نیز در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد تا کمبود مدارس و ناهمترازی در برخی شهرستان ها به ویژه مسکن ها مهر رفع شود.
در ادامه «علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و دبیر شورای برنامه ریزی استان تهران نیز گفت: دستگاه هایی که در سالجاری موفق به جذب اعتبارات تخصیصی شوند، در سال آینده از اعتبارات بیشتری برخوردار خواهند شد.
وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست تا اقدامات و انتفاع تعبیه شده در قانون بودجه سال 1402 کل کشور، طرح های ملی، استانی و متمرکز کشوری را به دبیرخانه شورای برنامه ریزی اعلام کنند.
وی یادآور شد: اکنون 849 پروژه احداثی و توسعه ای و 601 پروژه مستمر، تعمیر، تجهیز و مطالعاتی به صورت نیمه تمام در سطح استان تهران وجود دارد که بخشی از آنها با تعیین اولویت بندی، طی امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد.
در ابتدی این نشست، «حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تشریح توزیع اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای استان تهران در سال 1402 پرداخت.
وی همچنین الزامات و اولویت های بودجه، تخصیص و مقایسه بودجه کشور با بودجه استان تهران را بیان کرد و طرح های استانی ویژه را بالغ بر 15 مورد برشمرد.
 
https://thmporg.ir/vdcc.xqea2bqeola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما