انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست مشترک مدیران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و پژوهشکده آمار مرکز آمار ایران با هدف همکاری های پژوهشی برگزار شد.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینكه رویكرد آینده استان تهران در حوزه اقتصاد و كسب و کار، مبتنی بر خدمات نوین و دانش‌بنیان خواهد بود، باید اهداف پژوهشی نیز در راستای رفع موانع و ارتقای این رویکرد، معطوف شود.
وی بکارگیری روش های آماری نوین از جمله «ثبتی مبنا» در تصمیم گیری و تصمیم سازی مسئولان را مهم ارزیابی کرد و افزود: امروزه روش های سنتی آمارگیری و تهیه داده و اطلاعات، جوابگوی نیاز تصمیم گیران نیست و در بسیاری از موضوعات از جمله «مسکن» تردیدهایی را به همراه دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به سند آمایش سرزمینی استان تهران، گفت: برنامه ریزی برای وضعیت حال و آینده استان تهران به ویژه ارائه خدمات و توسعه كسب و كار، نیازمند اطلاعاتی دقیق است که با روش های نوین تهیه داده، به عنوان ابزار و مبنای تصمیم گیری، امکان پذیر است.
«اشکان شباک» رییس پژوهشکده آمار مرکز آمار ایران نیز در سخنانی، نظام حکمرانی مبتنی بر داده را از مباحث روز برنامه ریزی برشمرد است که فرهنگسازی آن در پژوهشکده آمار به صورت جدی دنبال می شود.
وی ایجاد نظام پژوهشی آمار استان تهران برای طرح های مساله محور را از برنامه های این پژوهشگده برشمرد و اظهار داشت: دستیابی به بهترین و مناسب ترین فنون و روش های تولید و توزیع آمار و ارتقای سطح توانمندی های پژوهشی کشور را از دیگر اهداف این مرکز پژوهشی دانست.
در ادامه «مسعود افشین» معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در سال های گذشته، معاونت آمار این سازمان به دلیل رسالت و ضرورت، موفق شده است که همکاری مطلوبی با مرکز آمار داشته باشد و فعالیت های مختلفی را نیز پیگیری کرده است.
وی ایجاد سامانه برخط آمار و اطلاعات، تهیه سالنامه های آماری، اطلاعات آماری، شاخص های فصلی و انجام ده ها طرح های پژوهشی را از اقدامات معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ذکر کرد.
 
https://thmporg.ir/vdcj.hemfuqeiosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما