انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نخستین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه در سال جاری ۲۷ خرداد ماه با حضور مسؤلان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در این جلسه که «علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «سید احمد رسولی نژاد» نماینده مردم شریف دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی ، «محمد حیدری منش» فرماندار فیروزکوه، «حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و «سیما اولیایی» دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه حضور داشتند، وضعیت اعتبارات این شهرستان در سال جاری و اقدامات عمرانی سال گذشته بررسی شد.
«علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در سخنانی اظهار داشت: جمعیت شهرستان های استان تهران از  برخی استان های کشور بیشتر است و اعتبارات موجود کفایت مشکلات و زیر ساختها را نمی کند.
وی با اشاره به افزایش قابل توجه اعتبارات سالیانه استان تهران گفت: با این وجود برای ایجاد و تکمیل پروژه های بزرگ باید به اعتبارات ملی تکیه کرد.
وی تاکید کرد: اعتبارات شهرستانی که از طریق دستگاه های استانی ابلاغ می شود، باید اولویت دار و بر اساس نیاز مردم هزینه شود که ثمرات آن قابل مشاهده باشد.
وی از مسئولان شهرستان فیروزکوه خواست چند پروژه کلیدی که پیشران توسعه منطقه شود را معرفی تا از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری تخصیص یابد.
وی افزود: فیروزکوه، زمینه جمعیت پذیری زیادی دارد و از اکنون باید برای زیر ساخت آن در سال های آینده برنامه ریزی شود.
«سید احمد رسولی نژاد» نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی خواستار سفر ریاست محترم جمهوری به این شهرستان ها شد و گفت: متاسفانه همجواری با شهر تهران، موجب شده که شهرستان های اطراف پایتخت در حاشیه قرار بگیرند.
وی افزود: انتظار ما از مجموعه دولت این است که  به زیرساخت های شهرستان های دماوند و فیروزکوه توجه جدی شود تا شاهد وقوع بلایای طبیعی همچون سیل نشویم.
«حشمت الله سلیمانی» معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز با اشاره به حجم تخصیص  و جذب حداکثری اعتبارات سال گذشته شهرستان فیروزکوه که بی سابقه بوده است، یادآور شد: این اعتبارات از ۱۴ منبع، تامین و برای ۱۸ دستگاه اجرایی، هزینه شده است که بیشترین اعتبارات در حوزه «راه» و «حمل و نقل جاده ای» تخصیص یافته است.
 وی افزود: بحمدلله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به تعهدات خود در سال گذشته عمل کرده و بنا داریم که کسری اعتبارات پروژه ها  را نیز در سال جدید تامین و ابلاغ کنیم.
«محمد حیدری منش» فرماندار شهرستان فیروزکوه نیز در سخنانی، موضوعاتی چون: مطالعه کمربندی شرق شهرستان در بازه زمانی بلند مدت، مشکلات و کمبودهای مدیریت بحران به‌ویژه در زمان بروز سیل، ایجاد راه دسترسی منطقه عشایری و گردشگری تنگه واشی، موضوعات حریم شهر ارجمند و برخی موضوعات ادارات را از اولویت های شهرستان در سال جاری بیان کرد.
در ابتدای این جلسه، «سیما اولیایی» دبیر کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه در گزارشی به بیان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای شهرستان فیروزکوه پرداخت و گفت: در سال گذشته، مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار،  تخصیص یافت و از این میزان، مبلغ ۱۶۹ میلیارد تومان جذب شد که از رشد هفت برابری و قابل توجه ای برخوردار بوده است.
https://thmporg.ir/vdcf.vdviw6dtegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما