انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
نشست آموزشی و توجیهی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان تهران، 12 اردیبهشت با حضور «علی شیرین» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
«علی شیرین» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در جلسه آموزشی توجیهی ارزیابی عملکرد که با حضور 70 نفر از مسئولین و کارشناسان ارزیابی عملکرد دستگاه­ های اجرایی استان تشکیل شد، الزامات قانونی فرایند ارزیابی عملکرد در سطح ملی و استانی را بیان نمود.
 وی در ادامه بر تغییرات شاخص ­های عمومی در سال 1401 نسبت به سال­های گذشته مبتنی بر سیاست نتیجه محوری در دولت و اهمیت بالای ارتقای رضایت­مندی مردم در دریافت خدمات از دولت تاکید نمود و توجه مدیران دستگاه­ های اجرایی استان را به منظور برنامه ­ریزی سال 1402، به سند تحول دولت مردمی جلب کرد.
وی همچنین عنوان کرد: نظام مدیریت عملکرد استان، مشتمل بر شبکه ­ای از خط ­مشی ها (شامل مواد 81،82 و 83 قانون مدیریت خدمات کشوری)، محورها و شاخص­های ارزیابی، ارزیابان درون سازمانی و برون سازمانی می­باشد. انتظار این است عناصر این شبکه، در راستای هم بوده و یکپارچگی آن باعث شود خروجی این نظام، برای بهبود عملکرد دستگاه­های اجرایی به­ کار گرفته شود.
سپس وی بر مطالعه دقیق شیوه‌نامه‌ها، رعایت چارچوب در ارائه عملکرد بر مبنای واقعیات و رعایت زمان‌بندی اعلام شده به عنوان اقدامات مهم در فرایند ارزیابی عملکرد تاکید نمود.
در ادامه، «سعید یگانه» معاون امور مدیریت عملکرد سازمان اداری و استخدامی کشور به ارائه نحوه مستندسازی اقدامات عملکردی در شاخص­ های عمومی و اختصاصی و تشریح جزئیات شیوه ­نامه شاخص­های عمومی سطح استانی پرداخت.
وی بر عدم نیاز به ارائه مستندات در شاخص ­هایی که به صورت میدانی و یا در بستر سامانه همچون سامانه اقامه نماز و یا سامانه ملی خدمات دولت صورت می گیرند، تاکید کرد.
وی افزود: مستندات ارزیابی در ابتدا، در بستر سامانه جامع مدیریت عملکرد (تسما) دستگاه های ملی بارگذاری می­ گردد و سپس جهت بررسی و ارزیابی توسط کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه­ ریزی استان­ها به سامانه سازمان مذکور منتقل می­گردد.
در پایان، ضمن بیان نحوه­ی بهره­برداری از قسمت­ های مختلف سامانه تسما توسط کارشناسان دستگاه ­های اجرایی، به سوالات مطروحه­ شرکت­ کنندگان در دوره، پاسخ داده شد.
 
https://thmporg.ir/vdcj.8emfuqeiisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما