انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:

استاندارد باید به یک افتخار ملی تبدیل ‌شود

 

علاء الدین ازوجی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران در بازدید از اداره‌کل استاندارد استان تهران بر اهمیت مقوله استاندارد و تغییر نگرش مردم و مسؤولان به این حوزه تاکید کرد و گفت: استاندارد باید به یک افتخار ملی تبدیل شود.
به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، ازوجی در این جلسه توضیح داد: تغییر نگرش به استاندارد باید گام به گام اتفاق افتد و ناخودآگاه، تولیدات ملی در سطح خاورمیانه و بعد جهان، به لحاظ کیفی ارتقای قابل توجهی پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: هماهنگی این اداره‌کل با سایر دستگاه‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی و نیز اتاق بازرگانی باعث می‌شود، فعالیت استاندارد تنها در سطح افقی پیش نرود و به فعالیت شبکه‌ای تبدیل گردد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی باید همگام با اداره‌کل استاندارد گام بردارد، تا نیاز به استاندارد در بخش خصوصی تقویت شود. ازوجی با تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان، ادامه داد: باید برای حمایت بیشتر از استاندارد، موضوعات مربوطه در کارگروه زیربنایی شورای برنامه‌ریزی مطرح شود؛ چرا که این شورا قدرت اجرایی بالایی دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: حجم کار و وظایف این اداره‌کل به نسبت سایر ارگان‌ها، بیشتر و فرادستگاهی است و با بخش‌های زیادی تعاملات پیچیده دارد؛ لذا نیازمند توجه بیشتری است.
عباس نوری، مدیرکل استاندارد استان تهران نیز در این بازدید، از حسن نظر و توجه ویژه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  به این اداره‌کل، قدردانی کرد و ضمن تاکید بر اهمیت وظایف استاندارد که با سلامتی و ایمنی جامعه در ارتباط مستقیم است، خواستار کمک‌های بیش از پیش و نگاه تخصصی‌تر در تخصیص اعتبار به این اداره‌کل شد.
مدیرکل استاندارد در تشریح مشکلات این اداره‌کل گفت: مواد مصرفی آزمایشگاه‌های استاندارد از طریق ارز تهیه می شود که با نوسانات نرخ ارز، موجب خلل در انطباق کیفی محصولات موجود در بازار می‌شود.
وی تاکید کرد: در صورت اختصاص بودجه به آزمایشگاه‌های اداره‌کل برای تکمیل تجهیز و تهیه مواد اولیه برای آزمون‌ها، بسیاری از تقلبات صنعت غذایی قابل شناسایی و پیگیری است.
در این دیدار سه ساعته، ضمن بازدید از ساختمان اداره‌کل و آزمایشگاه‌های آن شامل میکروبیولوژی، غذایی و کشاورزی، شیمی و شوینده و تجهیزات حساس، چالش‌ها و مسائل مربوط به بودجه و کمبودها، از سوی معاونین این اداره کل طرح و بررسی شد.
 
https://thmporg.ir/vdch.qn-t23nxvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما