انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
جلسه کمیته «عوارض سبز» استان تهران؛

ازوجی: باید مسئله آلایندگی صنایع به صورت بنیادی حل شود

جلسه کمیته «عوارض سبز» استان تهران با هدف بررسی وضعیت صنایع آلاینده، اقدامات پیشگیرانه زیست محیطی و نحوه توزیع و مصرف عوارض اخذ شده از واحد های آلاینده ، 21 آذرماه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد.
«علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در این نشست با اشاره تبصره (1) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 اظهار داشت: واحده های تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نکنند، طبق تشخیص و اعلام سازمان محیط زیست، علاوه بر پرداخت مالیات متعلق موضوع این قانون، مشمول پرداخت یک درصد از فروش به عنوان عوارض آلایندگی (عوارض سبز) هستند.
وی افزود: واحد هایی که نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند نیز با تایید سازمان حفاظت محیط زیست از فهرست واحد های آلاینده حذف خواهند شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه کرد: عوارض وصول شده برای بهسازی، توسعه و نگهداری فضای سبز، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، مدیریت پسماندها، پایش آلودگی ها، تصفیه فاضلاب، بهینه سازی مصرف آب و انرژی صرف خواهد شد.
«علاءالدین ازوجی» با اشاره به اینکه اِعمال روش های تنبیهی و تشویقی برای کاهش آلایندگی کافی نیست، گفت: ما باید با اصلاح روش ها در سیاستگذاری و تصمیم گیری به نحوی عمل کنیم که مسئله آلایندگی به صورت بنیادی، حل شود.
وی افزود: در کشور، آلودگی ناشی از مصرف بنزین و گاز بیش از واحد های صنعتی، تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده است که باید در برنامه هفتم توسعه کشور، برای کاهش آلایندگی توجه ویژه ای صورت گیرد.
«علیرضا مزینانی» سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در این نشست اظهار داشت: در استان تهران بالغ بر 17 هزار واحد صنعتی خُرد و کلان وجود دارد که با پایش های مستمر انجام شده، بیش از 600 واحد صنعتی آلاینده مشغول به فعالیت هستند که بر آب، خاک و هوا، تاثیر مستقیم دارند.
وی افزود: با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست، اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آلایندگی توسط صنایع انجام شده است که وصول عوارض آلایندگی به عنوان یکی از عوامل پیشگیرانه محسوب می شود.
 
https://thmporg.ir/vdca.inik49ney5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما