انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران به ریاست «محسن منصوری» استاندار تهران و دبیری «علاءالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور معاونین استاندار و سایر اعضا برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «محسن منصوری» استاندار تهران در این نشست اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به مباحث مهم اقتصادی و توسعه ای پرداخته می شود تا مدیران دستگاه ها تسلط لازم برای تعامل و تصمیم گیری را داشته باشند و همچنین نقش و‌ جایگاه استان تهران در کشور نیز بررسی و مشخص شود.
وی اظهار داشت: تصور این است که استان تهران در بسیاری از حوزه ها، پیشرو است و تاثیر قابل توجه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بر کشور می گذارد ولی با انجام تحلیل های مبنایی و کاربردی، میزان دقیق پیشروی، ایستایی و کندی اقدامات، مشخص می شود و در این میان شورای برنامه ریزی و توسعه، در جایگاه بررسی این موضوعات مهم قرار دارد.
وی با اشاره به گذر از دوره پرخطر کرونا در کشور اشاره کرد:  دولت رشد هشت درصدی اقتصاد را برای استان تهران تکلیف کرده که با لطف خدا، عبور از شرایط‌ ویژه کرونایی، برنامه ریزی جدی و توجه به بهره وری، این رشد اقتصادی محقق خواهد شد.
استاندار تهران با تاکید بر نقش تسهیلگری دولت در حوزه اشتغال گفت: اقدام مهمی که برای اشتغال انجام شد، پیگیری ضوابط استقرار صنایع است که این مشکل پنجاه ساله استان تهران، در ابتدای دولت سیزدهم رفع شد.
منصوری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال باید هدفمند و نتیجه بخش باشد و برنامه های تکلیفی نیز مبتنی بر توان دستگاه ها تعریف شود.
وی تقویت شورای برنامه ریزی شهرستان های استان تهران را برای تصمیم گیری دقیق و تفویض اختیار از استان به شهرستان ها را خواستار شد تا فرمانداران و مسئولان محلی، مسائل و موضوعات را با تسلط بیشتر و اولویت بندی پیگیری و اجرا کنند.
در ابتدای این نشست، «علاءالدین ازوجی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه در سخنانی به تحولات اقتصاد ایران در سالهای 1399 و 1400 پرداخت و گفت: در شرایط کرونایی حاکم بر کشور برخی فعالیت های اقتصادی از جمله گردشگری، خدمات فرهنگی و هنری، ورزشی و تفریحی تعطیل و فعالیت های اقتصادی در حوزه های آموزش و خدمات مربوط به اصناف نیز کاهش یافت.
وی همچنین اظهار داشت: در برخی از فعالیت های اقتصادی از جمله سلامت، فن آوری اطلاعات، آموزش مجازی و تجارت الکترونیک نیز شاهد بهبود نسبی بودیم.
 
https://thmporg.ir/vdce.p8pbjh8z79bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما