انتخاب زبان
plus
reset
minus
plus
minus
۰
plusresetminus
معاون و مدیران مرکز آمار ایران با رییس و مسولان معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ۳۰ فروردین دیدار و گفت و گو‌ کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، «حسین وزیری» معاون توسعه منابع، پشتیبانی و امور استان های مرکز آمار ایران در این دیدار گفت: استان تهران در اجرای طرح های آماری، همواره پیشرو بوده و حتی در بعضی مواقع به عنوان الگوی سایر استان ها عمل‌کرده است.
وی افزود: در دولت طرحی پیشنهاد شده که بر اساس آن، شورای عالی آمار با مسولیت ریاست جمهوری تشکیل می شود و در صورت تصویب، این طرح در استان ها نیز تسری پیدا می کند.
وی یاد آور شد: مرکز آمار کشور، خود را پاسخگوی مطالبات استان ها می داند و به همین میزان نیز از استانها انتظار عملکرد مطلوب دارد.
در ادامه «علاالدین ازوجی» رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز در سخنانی بر لزوم تغییر ساختار تشکیلات معاونت آمار و اطلاعات و استان بر اساس شرح وظایف ابلاغی تاکید کرد و افزود: در چند سال اخیر نیروی انسانی این حوزه کاهش و سطح فعالیتها افزایش یافته است.
وی یادآور شد: اهمیت، گستردگی و سطح برنامه های آماری در استان تهران با سایر استان ها قابل مقایسه نیست و این مهم باید در ارزیابی مرکز آمار لحاظ شود.
وی‌ همچنین از ایجاد و رونمایی پایگاه اطلاع رسانی تخصصی آمار در استان تهران خبر داد.
در  ابتدای این نشست مسعود افشین معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ طرح پروژه ای، ۱۲ طرح ماهانه، ۱۰ طرح فصلی و ۲ طرح سالیانه توسط کارشناسان این معاونت اجرا شده است.
وی همچنین چالش ها، انتظارات و پیشنهادات معاونت آمار و اطلاعات این سازمان را ارتقای جایگاه معاونت با هدف ایفای نقش موثر در نظام برنامه ریزی استان ها، بازنگری در مسایل فنی طرحهای آماری، تسهیل در روند واگذاری اجرای فعالیت های آماری به بخش خصوصی،  عدم وجود شرکت های توانمند آماری در بخش خصوصی و برخی مشکلات امور پشتیبانی فنی بیان کرد.

 
https://thmporg.ir/vdcj.heifuqehisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما